0 تا 100 آموزش استفاده از هشتگ در اینستاگرام

0 تا 100 آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام

با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان همه چیز تغییر کرد. حتی شبکه­ های اجتماعی توانستند شکل کسب و کارها را نیز تغییر دهند. در حال حاضر شاید کمتر کسی باشد که حداقل در یکی از آن ها عضو نباشد.

در این میان یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب در دنیا و به ویژه در ایران، اینستاگرام است. کار با این شبکه اجتماعی بسیار راحت است و اغلب افراد بدون هیچ مشکلی می توانند از آن استفاده کنند. اما علاوه بر کاربران عادی افرادی هستند که اینستاگرام برای آن ها بستری برای معرفی کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر است. این افراد باید از ابزارهای اینستاگرام به درستی استفاده کنند تا بتوانند هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرند. یکی از مهم ترین ابزارهای اینستاگرام هشتگ است.

اگرچه همه کاربران شبکه های اجتماعی کمابیش با هشتگ آشنایی دارند اما در این مقاله تصمیم داریم تا به شما 0 تا 100 آموزش استفاده از هشتگ در اینستاگرام را آموزش دهیم. اگر شما هم علاقه مند به این موضوع هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

هشتگ برای دسته بندی موضوعات مختلف در اینستاگرام به کار می رود تا جستجوی آن ها توسط کاربران به آسانی صورت گیرد. کاراکتر هشتگ # است که می توان با قرار دادن آن در ابتدای کلمات پست های مختلف را دسته بندی کرد.

موارد استفاده از هشتگ

هشتگ در واقع به بازدید کننده یک عکس و یا پست در مورد علت به اشتراک گذاری آن اطلاعات می دهد. به عنوان مثال اگر شما یک تصویر با کیک خود به اشتراک بگذارید می توانید با هشتگ تولد برای دنبال کنندگان خود مشخص کنید که شما این عکس را به مناسبت روز تولد خود به اشتراک گذاشته اید.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم هشتگ این است که اینستاگرام نیز متوجه محتوای پست شما می شود و آن را به کاربرانی نشان می دهد که به دنبال آن محتوای مشخص هستند. همین موضوع باعث افزایش بازدید کننده صفحه شما می شود.

ایجاد زنجیره تبلیغاتی و آموزشی از دیگر موارد استفاده از هشتگ است که اگر به درستی انجام شود می تواند تاثیر بسیار چشم گیری در کسب و کار شما داشته باشد و حتی یک تبلیغ بسیار عالی برای شما باشد.

 

نکاتی که باید در استفاده از هشتگ رعایت کنیم

متاسفانه بیشتر افراد به درستی از هشتگ استفاده نمی کنند و نمی توانند مخاطبان هدف خود را پیدا کنند. به همین دلیل آموزش هشتگ اینستاگرام بسیار ضروری است. در ادامه به نکاتی می پردازیم که باید در استفاده از هشتگ به آن ها دقت کنیم.

  • از هشتگ های غیر مربوط استفاده نکنید

یکی از اشتباهات رایج اغلب افراد این است که برای پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده نمی کنند. حتما هنگام انتخاب هشتگ ها به این دقت کنید که آن ها کاملا مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشند. به عنوان مثال اگر تصویری در راستای تبلیغ یکی از محصولات آرایشی خود منتشر کرده اید برای آن از هشتگ های غیر مرتبطی مثل اسامی خواننده ها و یا موضوعات سیاسی ترند استفاده نکنید. این به شدت به اعتماد کاربران شما صدمه می زند و در آن ها این احساس را ایجاد می کند که شما صرفا به دنبال دیده شدن هستید و هدف شما جلب رضایت مشتری نیست.

  • در استفاده از هشتگ افراط نکنید

اگر می خواهید که در اینستاگرام به صورت حرفه ای دیده شوید باید حرفه ای هم رفتار کنید. استفاده از هشتگ های بسیار زیاد برای یک پست اصلا مناسب نیست و می تواند باعث کلافگی مخاطبان شما شود. هر چند قانون خاصی برای تعداد استفاده از هشتگ وجود ندارد اما اگر شما به صورت هوشمندانه آن ها را انتخاب کنید سه الی پنج هشتگ کافی خواهد بود. بهترین راه برای آموزش هشتگ اینستاگرام مشاهده پست های برندهای بسیار معروف و کسب و کارهای بزرگ و معتبر است. کافی است نگاهی به هشتگ های آن ها بیاندازید تا متوجه شوید که چقدر باید در استفاده از هشتگ ها دقت کنید.

  • از هشتگ های خاص استفاده کنید

یکی از نکات مهم در آموزش هشتگ اینستاگرام که باید به آن اشاره کنیم این است که همواره به دنبال استفاده از هشتگ های عمومی نباشید. شما برای این که منظور خود را به کاربران برسانید و بتوانید تعامل بیشتری با آن ها برقرار کنید سعی کنید که با استفاده از هشتگ هدف های خود را به صورت مشخص بیان کنید.

هشتگ های آماده که قبلا بارها مورد استفاده قرار گرفته اند نه تنها به دیده شدن شما کمک نمی کنند حتی در برخی موارد می توانند به اکانت شما آسیب برسانند. از این رو بهترین گزینه پیش رو استفاده از هشتگ های منحصربه فرد است.

هشتگ در اینستاگرام

  • به سراغ هشتگ های ممنوعه نروید

برخی از هشتگ ها مانند # خرید-فالور #خرید-لایک # خرید کامنت جزو هشتگ های ممنوعه هستند که نباید به هیچ عنوان از آن ها استفاده کنید. حتی در برخی موارد ممکن است در صورت استفاده از این هشتگ ها اکانت شما توسط اینستاگرام جریمه شود.

  • بهترین هشتگ را پیدا کنید

کافی است کمی وقت بگذارید تا متوجه شوید که که از بین هشتگ های مرتبط با محتوای شما کدام بهترین است. سریع ترین روش برای پیدا کردن بهترین هشتگ، جستجو در اینستاگرام است. کلمه مورد نظر خود را در قسمت سرچ اینستاگرام وارد کنید تا هشتگ های مرتبط با آن را مشاهده کنید. سپس به تعداد پست های منتشر شده با آن هشتگ توجه کنید. تعداد پست ها نشان دهنده میزان محبوبیت آن هشتگ است. البته فراموش نکنید که هر چقدر تعداد پست ها بیشتر باشد رقابت برای دیده شدن نیز سخت می شود و شما باید برای تولید محتوای خود وقت بیشتری بگذارید.

  • هشتگ دزدی نکنید

شاید برایتان کمی عجیب باشد که آیا هشتگ هم دزدیدنی است؟ بله در صورتی که برای جلب توجه کاربران از هشتگ های اختصاصی دیگران که ترند شده اند استفاده کنید در واقع به نوعی آن ها را دزیده اید. این کار اصلا حرفه ای نیست و تقریبا در دسته تکنیک های کلاه سیاه سئو قرار می گیرد.

  • استراتژی داشته باشید

یکی از موارد مهم در آموزش هشتگ اینستاگرام که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که هشتگ ها را باری به هر جهت استفاده نکنید. همواره برای خودتان یک چهارچوب خاص داشته باشید تا بتوانید به صفحه خودتان هویت بدهید. برای این که بتوانید استراتژی خود را تعیین کنید حتما مخاطبان  هدف خود را بشناسید. در مورد نیازها و علاقه مندی های آن ها جستجو کنید.

  • از هشتگ دربیو، کامنت و استوری نیز استفاده کنید

بیشتر افراد فکر می کنند که از هشتگ تنها می توان در زیر هر پست استفاده کرد در حالی که چنین نیست. شما می توانید در کامنت نیز از هشتگ ها استفاده کنید حتی استفاده از آن ها در استوری دسترسی کاربران جدید را به اکانت شما ممکن خواهد کرد.

یکی دیگر از جاهایی که می توانید در آن از هشتگ استفاده کنید بیو است، البته هشتگ های به کار برده شده در بیو در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد اما افراد بیشتری را ترغیب خواهد کرد تا شما را فالو کنند. اما دوباره خاطر نشان می کنیم که هر هشتگی به شما کمک نخواهد کرد و باید به دنبال هشتگ های مناسب باشید.

  • به املا کلماتی که در هشتگ استفاده می کنید دقت کنید

گاهی اوقات افراد به دلیل این که در نوشتن هشتگ عجله می کنند به املا کلمات دقت نمی کنند و این یعنی شانس خود را برای دیده شدن در نتایج جستجو از دست می دهند. حتما پس از آن که هشتگ های خود را نوشتید آن ها را یکبار دیگر مرور کنید.  اگر در مورد املا کلمه ای مطمئن نیستید می توانید به لغت نامه مراجعه کنید.

  • هشتگ های خود را آنالیز کنید

پس از انتخاب هشتگ ها و به کار بردن آن ها تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورودی هشتگ های خود را بررسی کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عملکرد خود را در انتخاب هشتگ برای پست های بعدی بهبود بخشید. البته برای ارزیابی نتایج هشتگ باید کمی صبور باشید مخصوصا اگر به تازگی پیج خود را راه اندازی کرده اید. شما باید به اینستاگرام این فرصت را بدهید تا موضوع فعالیت شما را درک کند.

 

جمع بندی

در این مقاله به آموزش هشتگ اینستاگرام پرداختیم. اگر جزو افرادی هستید که از اینستاگرام به عنوان بستری برای رشد و ارتقای کسب و کار خود استفاده می کنید حتما کار با ابزارهای اینستاگرام را نیز بیاموزید. هشتگ یکی از مهم ترین مواردی است که به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف  را به صفحه خود هدایت کنید. برای این که بتوانید در انتخاب هشتگ هوشمندانه  عمل کنید حتما رقیبان خود را زیر نظر بگیرید. البته منظور ما این نیست که هشتگ ربایی کنید بلکه عملکرد هشتگ های آن ها را آنالیز کنید تا بتوانید بهترین هشتگ را برای خود انتخاب کنید. به نظر شما به مقاله آموزش هشتگ اینستاگرام چه موارد دیگری می توانستیم اضافه کنیم؟ استراتژی شما برای انتخاب هشتگ چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با در میان بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.