۸ راهکار برای فروش بیشتر در مدت زمانی کمتر!

شما زمانی می‌توانید به فروش بیشتر در زمان کمتر دست پیدا کنید که مشتری به شما و کارتان اعتماد داشته باشد. بنابراین قبل از هر چیزی باید به هر طریقی که می‌توانید رابطه خوب و عمیقی با مشتریان خود برقرار کنید و هر روز این رابطه را تقویت کنید.

فروش بیشتر

امروزه هر کسی که کسب و کاری دارد و خدمات و محصولاتی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، به دنبال راهی برای افزایش فروش و بازاریابی بهتر محصولات خود است.

جذب مشتری و ترغیب او به خرید از شما در میان هزاران رقیبی که وجود دارد و ایده‌های نو و خلاقانه‌ای که هر روز وارد بازار می‌شود، یقینا نیاز به تدبیر و برنامه ریزی درستی خواهد داشت.

اگر شما یک شرکت یا فروشگاه حضوری باشید که از نزدیک و به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط دارید، نوع برخورد، ظاهر مناسب و رفتار حرفه‌ای شما در کنار ارائه محصول و خدماتی با کیفیت می‌تواند زمینه ارتباط موثر شما با مشتریان‌تان را رقم بزند

اگر کار شما به صورت غیر حضوری و یا اینترنتی با مشتری در ارتباط است ، باید بتوانید کانال‌های ارتباطی موثری را برای جلب رضایت مشتریان‌تان کشف کنید و آنها را به خرید از خود تشویق کنید.

از زمان ورود و اولین ارتباط مشتری باید همه چیز به درستی با استفاده از تکنیک‌های روانشناختی پیش برود و از دکور شرکت یا فروشگاه تا نوع صحبت کارمندان برا مشتری یک ترغیب و یک تبلیغ واقعی محسوب شود.

بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم چند ایده برای فروش بیشتر محصولات و همچنین نحوه فروش بیشتر محصولات آشنا شوید و اطلاعات مفیدی نیز درباره فروش بیشتر در زمان کمتر به دست آورید.

فروش بیشتر

اینکه شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و چه محصولات و یا خدماتی به مشتریان خود ارائه می‌دهید، در نوع فروش و بازاریابی شما تاثیر زیادی دارد؛ اما باید بدانید که معمولا راهکارهایی هستند که می‌توانند به شما برای فروش بیشتر در زمان کمتر کمک کند و نتیجه مطلوب‌تری را برایتان به ارمغان بیاورد که در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شوید.

با مهم‌ترین راهکارهای فروش بیشتر آشنا شوید!

  • بازار خودتان را شناسایی کنید

قبل از هر کاری برای اینکه بتوانید فروش بیشتری را تجربه کنید باید بازار کارتان را شناسایی کنید و بدانید که اصلا قرار است محصولات و خدمات‌تان را به چه کسانی بفروشید.

منظور ما دانستن نام، عنوان، شرکت و آدرس خریداران شما نیست ، بلکه باید درک کنید که اصلا مخاطبین شما از چه قشری هستند؟ چه نیازهایی دارند؟ و چه نوع رفتار و گویشی را می‌پسندند؟ از چه طبقه‌ای از جامعه هستند؟  و چطور خوشحال می‌شوند.؟

به علاوه باید رقبای خودتان را شناسایی کنید و بدانید که چطور می‌توانید توجه مشتریان را از سمت رقبا به سمت خودتان جذب کنید و برای مشتریان‌تان منحصر به فرد باشید.

مشتری مداری

  • برای مشتریان قدیمی خود همیشه ارزش قائل شوید

شاید همه شرکت‌ها هر روز در فکر زیاد کردن مشتریان و استدلال در نوع برخورد برای جذب افراد جدید در شرکت یا فروشگاه خود باشند، اما بهتر است بدانید در کنار همه اینها مشتریان قدیمی شما باید حفظ شوند و اهمیت دادن به آنها باید به گونه‌ای باشد که همیشه احساس ارزش کنند و به عنوان مشتری شما باقی بمانند ، پس بهتر است از مشتریان قدیمی خودتان غافل نشوید!

  • اعتماد مشتری را جلب کنید

شما زمانی می‌توانید به فروش بیشتر در زمان کمتر دست پیدا کنید که مشتری به شما و کارتان اعتماد داشته باشد. بنابراین قبل از هر چیزی باید به هر طریقی که می‌توانید رابطه خوب و عمیقی با مشتریان خود برقرار کنید و هر روز این رابطه را تقویت کنید.

یک راه عالی برای اعتماد سازی مشتریان، آموزش دادن به آنهاست.

هر آنچه که لازم است در مورد شما و کارتان بدانند به آنها آموزش دهید و به آنها ثابت کنید که خرید محصول و خدمات از شما موجب راحتی و تاثیرات مثبت در زندگی خودشان خواهد شد.

برای این کار بهتر است آموزش خود را به صورت شخصی انجام دهید و به صورت حضوری برای هر فرد یا در ایمیل شخصی آنها به طور جداگانه برای هر مشتری توضیحاتی دهید.

هر چند که در بسیاری از موارد ایجاد پست‌های همگانی اینترنتی هم می‌تواند موثر باشد اما شخصی سازی این موضوع نشان می‌دهد که شما برای تک تک مشتریان خود اهمیت زیادی قائل هستید و برایشان وقت صرف می‌کنید.

فروش مشتری

  • بازاریابی اینترنتی را فراموش نکنید

امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی کارها و بازاریابی موثر، بازاریابی آنلاین است. اینکه از راه شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها برای کار خودتان تبلیغ کنید و مشتری جذب کنید.

هزینه تبلیغ از راه شبکه‌های آنلاین یکی از پایین‌ترین و البته تاثیرگذارترین گزینه‌های بازاریابی محسوب می‌شود.

از این راه می‌توانید خودتان، محصولات و خدمات و مزیت‌های کارتان را برای مشتری بازگو کنید و ارتباطی دوستانه با مشتریان خود برقرار کنید؛ هم‌چنین می‌توانید از طریق ایجاد پست‌های جذاب و آموزشی مشتری را به خرید از خودتان ترغیب کنید و از طرفی با داشتن یک وب سایت و تولید محتوای موثر یک پلتفرم برای فروش اینترنتی نیز راه اندازی کنید.

اینگونه در کنار جذب مشتری و بازاریابی بهتر برخی از محصولات و خدمات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین به فروش برسانید و از این ایده برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که باید برای کاربران آنلاین خود ارزش قائل شوید و سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را زود به زود بروز رسانی کنید و در آنها از محتوای با کیفیت و عکس‌ها و ویدیوهای جذاب استفاده کنید.

  • برای خرید مشتریان ایده‌های جذاب ارائه دهید

نحوه فروش بیشتر محصولات همیشه تنها به خود محصول و کیفیت آن مربوط نمی‌شود و گاهی تشویق کردن مشتری به خرید بیشتر از هر عامل دیگری منجر به فروش خواهد شد.

به همین منظور برای فروش بیشتر در زمان کمتر می‌توانید برای شرایط مختلف فروش خود جوایز و کارت هدیه‌هایی را در نظر بگیرید و مشتریان را به خرید کردن تشویق کنید. در هنگام مناسبت‌ها بر روی محصولات و خدمات خود کاهش قیمت اعمال کنید و محصولات را با حراج بفروشید.

در برخی از روزهای هفته یا ماه و سال به هر دلیلی حراج بزنید و یا جوایزی برای مشتریان در نظر بگیرید، از میان خریداران خود قرعه کشی انجام دهید و به آنها جوایزی اهدا کنید.

اگر فروش اینترنتی دارید برخی از روزها ارسال رایگان داشته باشید و اینگونه از هر طریقی یک تشویق و انگیزه خوب برای مشتریان‌تان داشته باشید. در واقع بهترین ایده برای فروش بیشتر محصولات این است که گاهی باب میل مشتری‌تان رفتار کنید و با کاهش قیمت و اهدای جوایز و قرعه کشی در آنها انگیزه خرید ایجاد کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

مشتری مداری

  • به مشتری خدماتی منحصر به فرد ارائه دهید

باید فکر کنید که می‌توانید در کسب و کار خودتان چه چیز منحصر به فردی به مشتری ارائه دهید که با رقبای قبلی‌تان متفاوت باشید. مثلا اگر رستوران دارید ارائه موسیقی زنده با خواننده و گروه ارکستر خاص می‌تواند ایده خوبی باشد که البته هم منجر به فروش بیشتر و هم افزایش قیمت‌ها در آن شب خاص خواهد شد،

یا مثلا می‌توانید غذایی منحصر به فرد و ویژه ارائه دهید که کمتر کسی طعم آن را امتحان کرده است و یا در موازات ارائه غذا به مشتریان خدماتی همانند دسر و کیک و بستنی و… را نیز ارائه دهید و مشتری را برای مدت زمان بیشتری در رستوران خود نگه دارید.

  • برای فروش عمده پاداش بدهید

باید بین مشتری که قصد خرید عمده محصولات شما را دارد با فردی که تنها یک عدد از محصولی را برمیدارد تمایز قائل شوید. برای اینکه مشتریان را به خرید بیشتر تشویق کنید، باید برای افرادی که، از یک مقداری بیشتر خرید می‌کنند پاداش در نظر بگیرید.

و برای این کار می‌توانید مقداری از مبلغ را دوباره به حساب آنها بازگردانید و تخفیف جداگانه‌ای برایشان در نظر بگیرید و یا کد تخفیفی به آنها بدهید که در خرید بعدی خود از آن استفاده کنند و یا حتی می‎توانید یک اشانتیون به آنها بدهید و کاری کنید که مشتری با حداکثر رضایت از شرکت و یا فروشگاه شما خارج شود و یقین داشته باشید دفعه بعد نیز حتما قبل از هر جای دیگری به سراغ شما خواهد آمد.

  • همیشه مثبت باشید

درست همانند افراد مثبت کسب و کارهای انرژی مثبت همیشه در ذهن‌ها می‌مانند و برای انسان‌ها خاطراتی خوب رقم می‌زنند. زمانی که مشتری شما حس خوبی از برخورد با شما و یا خرید از وب سایت و فروشگاه شما کسب کند،

بار دیگر برای تجربه دوباره این حس مثبت به سراغتان خواهد آمد پس سعی کنید به هر طریقی چنین تجربه‌ای برای مشتریان‌تان رقم بزنید.

به جای اینکه در مورد رقبای‌تان بدگویی کنید بهتر است از حرف‌های مثبت استفاده کنید. محیط را به گونه‌ای طراحی کنید که مشتری با ورود خود به شرکت و یا فروشگاه شما حس خوبی را تجربه کنید.

برخورد خوب و فرح بخشی با مشتریان داشته باشید. تنها روی چیزهای مثبت و خوب تمرکز کنید و با لبخند و مهربانی پاسخگوی مشتری باشید و احساس خوبی به مشتری القا کنید.

زبان بدن را جدی بگیرید و سعی کنید که رفتار مناسبی با مشتریان از خود نشان دهید و پیام مثبتی به آنها بدهید و فراموش نکنید که مطالعات نشان داده است که زبان بدن تا ۵۶ درصد می‌تواند منجر به فروش بیشتر محصولات شود و فروش بیشتر در زمان کمتر را تضمین کند.

مشتری مداری

همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و به جای اینکه با مشتری در مورد اوضاع نابسامان و خبرهای ناراحت کننده صحبت کنید، خوش بین باشید و انرژی مثبت بدهید.

تحقیقاتی که بیش از ۳۰ سال روی حدود ۱ میلیون فروشنده انجام شد، نشان داد که خوش بینی و انرژی مثبت بهترین ایده برای فروش بیشتر محصولات است و منجر به فروش بیشتر در زمان کمتر می‌شود و این موضوع از ۲۰ تا ۴۰ درصد فروش را افزایش می‌دهد.

فراموش نکنید!

نحوه فروش بیشتر محصولات همیشه به نوع برخورد و نوع استراتژی که برای بازاریابی خود انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ بهترین ایده برای فروش بیشتر محصولات این است که مشتری را به خرید از خودتان بیشتر و بیشتر ترغیب کنید و راهکار مناسبی برای جلب اعتماد او پیدا کنید.

با نحوه فروش بیشتر محصولات به خوبی آشنا باشید و قادر به ارتقای عملکرد خود در فروش و ایجاد فضای مثبت برای مشتری باشید با این نوع فعالیت برای او خاطره‌ای مثبت در ذهن رقم می‌زنید که او را هر بار به خرید مجدد از شما ترغیب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *