با پارادوکس انتخاب فروشتو ۶ برابر کن

پارادوکس انتخاب

پارادوکس انتخاب

اگر تو کار فروش هستی و با پارادوکس انتخاب آشنا نیستی مطمئنا تا حالا چندین میلیون ضرر کردی

با استفاده از این تکنیک میتونی به مشتری کمک کنی راحت تر تصمیم بگیره و فروشت رو ۶ برابر کنی!!

این کلیپ رو حتما ببین

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از بروزترین تکنیک های افزایش فروش میتونید در دوره فروش فوق العاده و یا دوره رایگان ۲۱ تکنیک افزایش فروشما شرکت کنید.

 

 

آشنایی با پارادوکس انتخاب

دوستان سلام وقتتون بخیر

خیلی­ها توی کسب و کارهاشون محصول یا خدمات می­فروشن ولی با پارادوکس انتخاب آشنا نیستند چون با پارادوکس انتخاب آشنا نیستند اشتباهات بزرگی می­کنند دو دسته هستند یک دسته اصلا سرمایه زیادی دارند چون سرمایه زیادی داره و با پارادوکس انتخاب آشنا نیست طیف محصولاتش رو خیلی گسترده میکنه.

رستورانی رو تصور کنید که مثلا ۱۰۰ مدل غذای مختلف داره یا مثلاً لباس فروشی رو تصور کنید که ۲۰۰ مدل کت شلوار رو اینجا قرار داده که یه فردی انتخاب کنه. سرمایه زیادی قرار داده به نظر شما فروش زیادی داره؟ از نظر من چون با پارادوکس انتخاب آشنا نبوده این اشتباه رو مرتکب شده. از طرف دیگه دست دوم خیلی چون با پارادوکس انتخاب آشنا نیستند اصلا کسب و کارشون رو شروع نمی‌کنند چرا؟ چون میگن ما سرمایه زیادی نداریم که ۱۰۰ قلم جنس مختلف داشته باشیم. ولی اگر با پارادوکس انتخاب آشنا باشه می­دونه که ۱۰۰ قلم نه تنها سود زیادی رو معمولا ایجاد نمیکنه ولی خیلی وقت­ها ضرر میکنه.

این از کجا نشأت می‌گیره؟ بحثش علمیه. دو تا محقق آمریکایی این پارادوکس انتخاب رو تست کردن. اینها اومدند توی بازاری اومدن روی فروش مربا تست کردن. یک روز در میان یک فروشگاه مربا رو گرفتن تعداد طمع­ها رو توش چه کار کردند؟ گفتند یک روز ما ۲۴ طعم مربا بفروشیم یک روز دیگه به جای ۲۴ طعم ۶ طعم یعنی تعداد محصولات را یک چهارم کردند. یک روز ۲۴ محصول داشتن طعم مختلف مربا داشتن یک روز ۶ تا. چه اتفاقی افتاده؟ میگن از هر صد نفری که عبور کردند وقتی ۲۴ طعم مختلف داشتیم ۶۰ درصد توقف می‌کردند یعنی اگر ۱۰۰ نفر از جلوی مغازه عبور می‌کردند ۶۰ نفر توقف می‌کردند. وقتی ۶ طعم داشتند چه اتفاقی می‌افتد؟ فقط ۴۰ درصد توقف می‌کردند به نظر شما طعم زیاد محصول زیاد باعث فروش بیشتر شده؟

تا اینجا با من باشید ۶۰ درصد توقف کردند نگفتم ۶۰ درصد خریدند اینجا هم ۴۰ درصد توقف کردند حالا اتفاق جالب و عجیب چیه؟ وقتی ۶۰ درصد توقف می‌کردند از این ۶۰ درصد فقط یک چیزی حدود ۳ درصد خرید می‌کردند ۶۰ درصد می­اومدن توی مغازه که ۲۴ طعم داشت فقط ۳ درصد خرید می‌کردند عدد خیلی پایینی بود ولی وقتی ۴۰ درصد توقف می‌کردند مثلاً ۱۰۰ نفر از اینجا عبور کردن ۶۰ نفر توقف کردن ۳ درصد خرید کردن خیلی عدد ناچیزیه. ۱۰۰ نفر عبور کردند ۴۰ نفر توقف کردند فکر می­کنید چند درصد خرید کردن؟ ۳۰ درصد خیلی عدد عجیب و غریبه و حالا خیلی از ما با پارادوکس انتخاب آشنا نیستیم چه اتفاقی می­افته؟ انقدر انتخاب رو سخت می­کنید برای مشتری خودمون خوشحالیم میگیم ما ۱۰۰ مدل شلوار جین داریم خب ۱۰۰ مدل شلوار جین داری مردم چطوری باید انتخاب کنند؟ فقط من رو سردرگم کردی.

یا مثلا گل می­فروشه من ۲۰۰ مدل گل مختلف دارم من چطوری ۲۰۰ مدل گل تو رو انتخاب کنم؟ فقط من رو داری سردرگم می‌کنی. اگر با پارادوکس انتخابات آشنا باشی میدونی به جای اینکه مشتری رو سردرگم کنی با محصولات با کیفیتی که به اون طیف مشتری تو به انتخاب­شون نزدیک ‌باشه کمک­شون میکنه. ۲۴ طعم داری ببین بیشترین طعم­هایی که می‌خرند کدومه؟ بقیه رو حذف کن و همون ۶ تا کافیه. این ۶ تا انتخاب رو ساده میکنه. خیلی از افراد توی کسب و کار هستند بر حسب تجربه بهش رسیدند مثلاً من خودم بهش فکر می­کردم توی شهر ما افراد زیادی هستند که کت و شلوار می­فروشند من بیشتر به یکی از آنها مراجعه می­کنم می­دونی چرا؟ چون وقتی میرم با پارادوکس انتخاب ها یا بر حسب تجربه آشناست یا آکادمیک و بر حسب دانش میدونه من رو می­بره میگه دکتر ببین اینجا یک عالمه کت و شلوار … (ادامه فیلم پخش نمی­شد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *