همه آنچه باید درباره کسب و کار خانگی با اینستاگرام بدانید

کسب و کار خانگی

همه آنچه باید درباره کسب و کار خانگی بدانید

در سال ­های اخیر کسب و کار خانگی با رشد شبکه ­های اجتماعی مانند اینستاگرام بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی موفق به کسب درآمد از اینستاگرام، تلگرام و … شده اند. یکی از مهم ترین مزایای مشاغل خانگی قابل اجرا بودن آن ها در منزل است. به همین علت این مشاغل بهترین گزینه برای افرادی است که شرایط کار در بیرون از منزل را ندارند. از طرف دیگر راه اندازی مشاغل خانگی نیازمند امکانات زیادی نیست. داشتن یک کامپیوتر و خط اینترنت پر سرعت و یا یک گوشی هوشمند در اغلب موارد تنها چیزی است که شما به آن احتیاج خواهید داشت.

هرچند در ابتدا درآمد شغل های مبتنی بر اینترنت زیاد نبود، اما با افزایش دسترسی مردم به اینترنت شانس موفقیت در این کارها و کسب درآمد قابل توجه افزایش یافت. با توجه به این که ممکن است افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از ایستاگرام و بستر اینترنت باشند در این مقاله یک راهنمای جامع درباره کسب درآمد خانگی به شما ارائه می دهیم. در صورتی که شما نیز تصمیم دارید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید و یا حتی به دنبال یک شغل دوم هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین اگر میخواهید با تکنیک های پیشرفته راه اندازی کسب و کار خودتون آشنا بشید میتونید در دوره کارآفرینی ما شرکت کنید.

 

کسب و کار خانگی (آنلاین) چیست؟

به تمام کسب و کارهایی که در منزل و از طریق اینترنت انجام می شود، مشاغل خانگی و یا آنلاین گفته می شود. تا چند سال قبل از این هنگامی که صحبت از مشاغل خانگی می شد، شغل هایی که به ذهن خطور می کرد عبارت بودند از: قالی بافی، خیاطی، ساخت جعبه های کادو …

در حالی که اکنون بیش از صد شغل جدید وجود دارد که در بستر اینترنت راه اندازی شده اند و به راحتی می توان آن ها را در منزل انجام داد. مشاغل خانگی به سرعت در حال رشد هستند و می توان گفت سرعت رشد آن ها نسبت  به مشاغل سنتی  چندین برابر است.

 

ملزومات راه اندازی کسب و کار خانگی

اصلی ترین ابزار راه اندازی کسب و خانگی اینترنت است. از طرف دیگر وجود دستگاه های دیجیتالی مانند کامپیوتر و گوشی هوشمند از دیگر ملزومات راه اندازی کسب و کار خانگی است.

در اغلب موارد شما برای معرفی محصول و یا خدمات خود به دیگران، نیاز به یک دوربین حرفه ای خواهید داشت. در صورتی که در ابتدای راه هستید و هنوز بودجه کافی برای خرید دوربین ندارید، می توانید از دوربین گوشی خود کمک بگیرید. در حال حاضر برنامه های زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها به تصاویر خود جلوه های زیبا ببخشید.

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای راه اندازی کسب و کار دریافت درگاه پرداخت الکترونیک از بانک است. برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که تنها افرادی نیازمند درگاه پرداخت اینترنتی هستند که برای معرفی محصولات و خدمات خود دارای وب سایت هستند، در حالی که حتی اگر شما برای کسب و کار خود وب سایت راه اندازی نکرده اید و به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام و تلگرام هستید هم می توانید از درگاه پرداخت الکترونیکی واسط استفاده کنید. زیرا مشتریان شما تنها با چند کلیک ساده می توانند به درگاه وصل شوند و خرید خود را انجام دهند. درگاه های پرداخت اینترنتی واسط یک گزینه مناسب برای افرادی است که سایت ندارند و به دنبال راه اندازی سریع کسب وکار خود هستند.

در صورتی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید می­ توانید از افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. هرگز فراموش نکنید برای کسب در آمد از اینستاگرام باید خلاقیت داشته باشید و به دنبال کشف راه های جذب مشتری باشید.

همچنین بخوانید:  0 تا 100 پست گذاشتن در اینستاگرام+ 10 قالب جذاب

نکات موثر در داشتن کسب و کار خانگی موفق

هر چند همه می توانند برای خودشان یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنند اما همه آن ها نمی توانند موفق شوند. برای داشتن کسب و کار خانگی موفق توجه به نکات زیر ضروری است.

کسب و کار خانگی

 فعالیت حرفه ای در اینستاگرام

یکی از شبکه­ های اجتماعی که امکان راه اندازی کسب و کار را با کمترین امکانات فراهم کرده است اینستاگرام است. برای کسب درآمد از اینستاگرام کافی است تا کمی خلاقیت داشته باشید. در حال حاضر اینستاگرام با امکاناتی که ارائه کرده است موفق شده است تا کاربران بسیار زیادی را به این شبکه اجتماعی هدایت کند به همین دلیل اینستاگرام بستر مناسب برای کسب و کارهای خانگی شده است.

یکی از مهم­ترین دلایل شکست برخی از کسب و کارها در اینستاگرام عدم توجه به برخی از نکات مهم است. برای مثال یکی از نکات مهم برای کسب درآمد از اینستاگرام و جذب اطمینان مخاطبان نوشتن کپشن های خلاقانه و منحصر به فرد است. اگر به دنبال جذب فالور هستید تا خدمات و محصولات خود را به دیگران بشناسانید باید برای نوشتن پست های خود وقت کافی بگذارید.

از طرف دیگر حتما در ارسال پست ها تنوع داشته باشید. گذاشتن پست های زیاد اما تکراری باعث می شود تا افرادی که شما را دنبال می کنند رغبت خود را نسبت به پست های شما از دست بدهند.

حتما با فالورهای خود در تعامل باشید. می توانید با گذاشتن لایو و یا پاسخ به کامنت های آن ها باعث افزایش صمیمیت بین خود و مخاطبان شوید. استفاده از هشتگ های مناسب یکی دیگر از ترفندهایی است که می تواند به شما در افزایش کسب درآمد از اینستاگرام کمک کند. هرگز از هشتگ های خیلی زیاد و غیر مرتبط استفاده نکنید. برای برندسازی حتما از هشتگ های مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید.

 

تجزیه و تحلیل رقیبان

هرگز بدون ارزیابی بازار وارد هیچ کاری نشوید. شما باید در ابتدا رقبای خود را شناسایی کنید. سپس نقاط قوت و ضعف آن ها را پیدا کنید. شما اگر باهوش باشید می توانید از تجربه های آن ها استفاده کنید و کسب و کار خود را از صفر شروع نکنید.

البته منظور ما این نیست که تقلید کنید، منظور ما الگوبرداری صحیح و حرفه ای است. سپس به این فکر کنید که مزیت رقابتی شما چیست؟ شما باید روی مزیت رقابتی خود مانور دهید.

تا زمانی که نتوانید به این سوال پاسخ دهید که چرا افراد باید شما را نسبت به رقبای شما ترجیح دهند، مطمئن باشید موفق نخواهید شد. مزیت رقابتی شما قیمت کمتر، کیفیت بالاتر، خدمات ارسال رایگان؛ ضمانت محصولات و یا هر چیز دیگر می تواند باشد.

متاسفانه بیشتر افراد بدون این که در این زمینه اطلاعات کافی جمع کنند به سرعت وارد بازار می شوند وسپس به همان سرعت هم مجبور به ترک بازار می شوند. اگر می خواهید که نبض بازار را در دست بگیرید حتما خودتان را از رقبا متمایز کنید.

 

جمع آوری اطلاعات

حتما در مورد کاری که می خواهید انجام دهید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. اگر محصول و یا خدمات خاصی ارائه می دهید حتما در مورد آن به خوبی تحقیق کنید. شما باید بتوانید به تمام سوالات مشتریان خود پاسخگو باشید.

از طرف دیگر در سال های اخیر سرعت پیشرفت علم  و تکنولوژی بسیار زیاد شده است و شما باید با جدیدترین فناوری های مرتبط با حوزه کاری خود آشنا باشید. شاید سال ها قبل از این جمع آوری اطلاعات کار دشواری بود، اما در حال حاضر کافی است شما در موتورهای جستجوگر به دنبال اطلاعات باشید.

اجازه بدهید یک چیز را صادقانه به شما بگوییم تا زمانی که شما در مورد محصول و خدمات خود اطلاعات کافی نداشته باشید نمی توانید مشتریان خود را نیز برای خرید ترغیب کنید. شما باید تمام نقاط تاریک ذهن آن ها را نسبت به محصولات خود روشن کنید.

 

آماده کردن طرح کسب و کار

بعد از آن که اطلاعات لازم را در مورد کسب و کار خود جمع آوری کردید  باید برای کسب و کار خود یک طرح آماده کنید. این طرح یک برنامه تجاری است که به شما کمک خواهد کرد تا وظایف و اهداف خود را بهتر بشناسید.

همچنین بخوانید:  اموزش جامع برگزاری مسابقه در اینستاگرام + 5 ایده جذاب

برخی افراد فکر می کنند داشتن طرح و استراتژی تنها به درد افرادی می خورد که صاحب کسب و کارهای بزرگ هستند، در حالی که تمام مشاغل به یک طرح کسب و کار نیاز دارند.

شما باید در این طرح میزان حد ضرر و سود خود را مشخص کنید. حد ضرر به این معنی است که شما باید بدانید در صورتی که شرایط مطابق میل شما جلو نرفت، تا چه اندازه ­ای توانایی تحمل خسارت را دارید. یکی از اشتباهاتی که خیلی از افراد می کنند این است که برای شروع کار از پول قرضی و یا پول وام استفاده می کنند و بعد از آن که در کسب و کار خود موفق نمی شوند متحمل مشکلات مالی زیادی می شوند.

سپس برای خود اهداف کوتاه، میان و بلند مدت تعیین کنید تا بتوانید عملکرد خود را در بازه های زمانی مختلف بسنجید. تا جایی که می توانید سعی کنید تا برنامه خود را با توجه به پتانسیل های خود و شرایط واقعی بازار طراحی کنید. برخی از افراد اهداف و برنامه های خود را بسیار آرمانی تنظیم می کنند و در بیشتر موارد نمی توانند با برنامه حرکت کنند، همین امر باعث دلزدگی و سر خوردگی آن ها می شود.

از طرف دیگر این مورد را هم در نظر داشته باشید که می توانید طرح کسب و کار خود را هر زمان که نیاز باشد تغییر دهید و آن را بهبود ببخشید.

 

مشخص کردن ساعات کاری

اگر چه مشاغل خانگی ساعات کاری مشخصی ندارند، اما برای این که بتوانید به سایر کارهای خود نیز برسید حتما ساعات معینی از روز را به کار اختصاص دهید.

اگر چه ممکن است در شروع کار نیاز به این داشته باشید که زمان بیشتری را برای معرفی محصول و خدمات خود به مشتریان اختصاص دهید، اما بعد از یک مدت و کاهش فشار کاری می توانید تنها در ساعات مشخصی با مشتریان خود در ارتباط باشید.

همچنین مشخص کردن ساعات کاری باعث می شود تا مشتریان شما هم در زمان های نامناسب با شما تماس نگیرند. علاوه بر این شما می توانید برای ساعات باقی مانده از روز مطابق میل خود برنامه ریزی کنید و به تفریح یا استراحت اختصاص دهید.

یکی از مهم ترین ویژگی های کسب درآمد از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی این است که شما می توانید متناسب با شرایط خود زمان کاری خود را تعیین کنید. اما هرگز فراموش نکنید نداشتن ساعات کاری مشخص باعث خواهد شد تا شما بعد از مدتی دچار بهم ریختگی در امور خود شوید.

 

کسب و کار خانگی

پیدا کردن روش های تبلیغاتی مناسب

تبلیغات یکی از مهم­ترین فاکتورهای موفقیت در کسب و کارهای خانگی است. شاید شما فکر کنید که تنها صاحبان برندهای بزرگ نیاز به تبلیغات دارند، در حالی که همه مشاغل برای شناخته تر شدن نیاز به تبلیغات دارند.

اما چیزی که بسیار مهم است این است که شما چطور تبلیغ کنید. در حال حاضر ما با مخاطبینی تبلیغ زده روبرو هستیم. روش های سنتی تبلیغ متاسفانه دیگر پاسخگو نیستند. شما باید به دنبال پیدا کردن روش های جدید باشید.

اگر بودجه کافی برای رفتن به سراغ شرکت های تبلیغاتی بزرگ را ندارید می­ توانید از تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید. یکی از راه های رایج  تبلیغ در این شبکه مجازی به این صورت است که شما محصول خود را به افرادی که تحت عنوان بلاگر و یا اینفلوئنسر در حال فعالیت هستند، بفرستید. آن ها با معرفی محصولات شما به دنبال کنندگان خود باعث می شوند تا افراد زیادی شما را بشناسند.

البته در کنار جذب مشتری باید به فکر حفظ مشتری نیز باشید. یکی از بهترین راه های حفظ مشتری، ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب است.

همچنین بخوانید:  آموزش تغییر لوگو اینستاگرام + تاریخچه لوگو اینستاگرام

 

معرفی مشاغل خانگی

همان طور که قبلا اشاره کردیم مشاغل خانگی انواع مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به علاقه و سرمایه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. در این قسمت می خواهیم برخی از مشاغل خانگی را به شما معرفی کنیم.

 

فروش دست سازه

در صورتی که شما می توانید در خانه دست سازه های خلاقانه بسازید باید به شما بگوییم که همین الان می توانید به فکر یک کسب و کار خانگی باشید. برای شروع کار می توانید با قیمت پایین تر کار کنید تا مشتریان شما را بشناسند. البته برای کسب درآمد از فروش دست سازه، باید خلاقیت داشته باشید تا بتوانید نظر مخاطبان خود را جلب کنید.

 

آموزش

یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی آموزش است. آیا تخصص خاصی دارید؟ آیا در زمینه آشپزی تجربیات زیادی دارید؟ آیا خیاطی بلد هستید؟ زبان انگلیسی تان خوب است؟ شما هر چیزی را که بلد هستید می توانید به صورت پکیج های آموزشی آماده کنید و بفروشید. البته قبل از این کار باید با فعالیت در شبکه های اجتماعی  خود را به دیگران معرفی کنید تا آن ها به شما اعتماد کنند.

 

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مشاغل خانگی آسان بدون نیاز به سرمایه است که اگر به نویسندگی علاقه داشته باشید، می تواند بسیار پول ساز باشد. یکی از شیوه های رایج تولید محتوا، محتوای متنی است. شما برای تولید محتوای متنی باید با قواعد و علائم نگارشی و اصول سئو آشنا باشید.

در سال های اخیر با هوشمندتر شدن الگوریتم های جستجوی گوگل، سایت ها برای دیده شدن در صفحات اول نتایج جستجو نیاز به تولید محتوای یونیک و ارزشمند دارند. در اغلب موارد از آن جایی که صاحبان سایت ها فرصت کافی برای تولید محتوا ندارند به سراغ افرادی می روند که این کار را برای آن ها انجام دهد. میزان درآمد این کار با توجه به مهارت نویسنده می تواند متغیر باشد.

 

مشارکت در فروش

یکی دیگر از مشاغل خانگی بدون ریسک مشارکت در فروش است. شما با استفاده از اینترنت و از طریق شبکه های اجتماعی می توانید محصولات دیگران را تبلیغ کنید و برای آن ها مشتری بیابید و به ازای هر فروش درصد دریافت کنید.

از آن جایی که این کار نیاز به سرمایه زیادی ندارد و نیازی به انبار کردن و پرداخت هزینه های اضافه مانند حمل و نقل را ندارد برای کسانی پیشنهاد می شود که سرمایه ندارند. یکی از مهم ترین ویژگی های این شغل این است که شما وابسته به زمان و مکان نیستید و می توانید در هر جایی که هستید کار خود را انجام دهید.

 

ترجمه

اگر به یکی از زبان های خارجی مسلط هستید می توانید ترجمه کنید. برای پیدا کردن مشتری می توانید در سایت های کاریابی به دنبال افرادی باشید که نیاز به مترجم دارند. حتما برای خود نمونه کار و رزمه آماده کنید.

شاید هنگام شروع کار درآمدتان زیاد نباشد اما پس از مدتی و با افزایش مهارت شما در ترجمه می توانید به درآمد خوبی داشته باشید.

 

مدیر شبکه های اجتماعی

بسیاری از افرادی که کسب و کار خود را در اینستاگرام و یا شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند فرصت کافی برای مدیریت آن ندارند. از این رو نیازمند افرادی هستند که آشنا به شبکه های اجتماعی باشد. وظیفه مدیر شبکه های اجتماعی تعامل با مشتریان و تامین محتوا است. واقعیت این است که این کار نیاز به کمی تخصص دارد. شما می توانید از ویدئو های آموزشی موجود در اینترنت و یا دوره های آموزشی آنلاین استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب تا جایی که می توانستیم درباره مشاغل خانگی و کسب درآمد از اینستاگرام وشبکه های اجتماعی با شما صحبت کردیم. اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستید حتما موارد فوق را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید موفق شوید. آیا شما در زمینه مشاغل خانگی دارای تجربه هستید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود