کارهایی که در راه پولدار شدن کم اهمیت تلقی می شوند

2 کارهایی که در راه پولدار شدن کم اهمیت تلقی می شوند

تصورتان از پولدار شدن چیست؟ اصلا به چه کسی پولدار می گویند؟ همه ما در طول روز به کارهایی مشغول می شویم که به نظرمان عادی جلوه می دهند. هیچ یک از ما به کوچکترین مواردی که ممکن است ما را به سمت و سوی پولدار شدن ببرند؛ اهمیتی نمی دهیم. از آن طرف هم همه ما دوست داریم پولدار باشیم. برای پولدار شدن باید از کوچکترین و بی اهمیت ترین موارد هم استفاده کرد. مطالبی که در ادامه می آوریم فقط می تواند استارتی برای شروع پولدار شدن باشد و حتما همه شما قبلا درباره این موارد شنیده اید، اما چیزی که اهمیت دارد این است که براحتی از آن رد شده اید. از شما می خواهیم دوباره به مطالبی که می گوییم فکر کنید، شاید اشتباه شما در رابطه با پولدار نشدن همین موارد کم اهمیت باشد!

کارهایی که در راه پولدار شدن کم اهمیت تلقی می شوند
کارهایی که در راه پولدار شدن کم اهمیت تلقی می شوند شدن

۱) اجناس باکیفیت بخرید اما کمتر!

همه پول خرج کردن را دوست دارند! داشتن وسائل لوکس حسی است که شما را وادار به پول خرج کردن می کند. همه هم می دانیم که نصف این اجناس نیاز اساسی‌مان نیست. اصلا نمی گوییم خرج نکنید یا اجناسی خریداری کنید که بی کیفیت هستند. بخرید؛ باکیفیت هم بخرید اما کمتر! شاید رعایت این نکته کمی سخت باشد اما به پولدار شدن فکر کنید!

۲) شعار همیشگی: صرفه جویی در مصرف انرژی

حتما تیتر را که خوانده اید عصبانی شده اید. جمله ای کلیشه ای و تکراری که بارها و بارها از پدر و مادر و حتی دیگر نزدیکان خود شنیده اید. اما باور کنید شاه کلید ماجرا همینجاست. چه می شود که چند سال از زندگی تان کمتر تلویزیون نگاه کنید؟ یا کمتر چراغای خانه را روشن نگه دارید؟ هم رعایت نمی کنید و هم موقع پرداخت قبوض به عالم و آدم …. بگذریم. پس توصیه می کنیم که اگر می خواهید راهی برای پولدار شدن برای خود باز کنید، صرفه جویی در انرژی از اصلی ترین مواردی است که باید رعایت کنید.

همچنین بخوانید:  كارآفرينى كه تنها با 5 جوجه، میلیاردر شد

۳) تعریف ردیف بودجه مهم است!

قطعا به صورت ماهانه حقوقی دریافت می کنید. اصلا بگذارید این بخش را با مثالی پیش ببریم. فرضا حقوق ماهانه شما ۱.۵ میلیون تومان است. تعریف بودجه یعنی چه؟ یعنی همان ابتدا به خودتان بگویید ۵۰۰ هزار تومان از حقوق خود را نمی توانید خرج کنید. در واقع کل حقوق شما ۱ میلیون می شود. این کار راهی بسیار مناسبی برای حفظ سرمایه تان است که کمتر کسی به آن توجه می کند.

۴) مراقب چشم های تان باشید تا پول کمتری خرج کنید

البته این مورد بیشتر برای خانم ها پیش می آید. چشم انسان قابلیتی دارد که از همه چیز خوشش میاد و شما را وادار به خرید آن می کند. لطفا بی اهمیت باشید. قرار نیست در هر مکانی که رفت و آمد دارید چیزی خرید کنید. ولخرجی کردن را کنار بگذارید تا بتوانید قدمی برای پولدار شدن بردارید. البته خانم ها از ما دلگیر نباشند، آقایانی هم هستند که پول در جیبشان نمی ماند.

۵) وضعیت کارت اعتباری تان را مدام چک کنید

معمولا اگر در جیب مان پول داشته باشید بیشتر حواسمان به این است که چقدر خرج کرده ایم و یا چقدر پول باقیمانده است. اما امان از روزی که بخواهیم از کارت اعتباری‌مان استفاده کنیم. دیگر به این فکر نمی کنیم که موجودی حساب‌مان کم می شود. پس لطفا حواستان به موجودی کارت‌تان بیشتر باشد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود