12 مدلهای کسب و کار اینترنتی + مثال عملی ایرانی!

حتماً شما نام کسب وکار اینترنتی را بارها شنیدهاید. کسب و کار اینترنتی یکی از جدیدترین شیوه های کسب و کار است. فرصت خوبی برای کسانی است که میخواهند در زمینه کاری خود پیشرفت کنند.

اگر قصد دارید که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید اما هیچ ایدهای ندارید بهتر است که با انواع مدل‌ کسب وکار اینترنتی آشنا شوید. اگر میخواهید با مدلهای کسب و کار اینترنتی آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی موفق انواع گوناگونی دارد. بعضی از آنان بسیار موفق میشوند. بعضی دیگر اصلاً پیشرفت نمیکنند و حتی شکست میخورند. موفقیت و شکست در کسب وکار اینترنتی به این نکته بستگی دارد که شما چقدر با انواع کسب و کار اینترنتی آشنا هستید و چقدر عوامل شکست کسب و کار اینترنتی و موفقیت کسب وکار اینترنتی را می‌شناسید.

همچنین بخوانید:  درآمد ۸ میلیونی با ۱۰ بز

انواع کسب و کار اینترنتی در ایران

  • برگزاری وبینار و تدریس مجازی

یکی از مشاغل اینترنتی پرسود در ایران برگزاری سمینارها و تدریس مجازی میباشد. این یکی از انواع کسب وکار اینترنتی در ایران است خیلی از افراد به خصوص دانشجویان و دانشآموزان هستند که فرصت کافی برای شرکت در کلاسهای حضوری را ندارند و ترجیح میدهند تا از کلاس‌های مجازی و وبینار آموزشی استفاده کنند. پس اگر در زمینه‌ای تخصص دارید به راحتی میتوانید به معلم مجازی تبدیل شوید و درآمد کسب کنید.

  • ساخت فروشگاه اینترنتی

کسانی که محصولی را تولید میکنند و یا خدماتی ارائه میدهند، مثل فروشندگان و تولیدکنندگان و… می توانند یک وب سایت فروش اینترنتی برای خود طراحی کنند که در آن وب سایت کالای خود را بفروشند و به سود زیادی دست پیدا کنند. ساخت فروشگاه اینترنتی، یکی از رایجترین مدلهای کسب وکار اینترنتی است.

  •  ساخت اپلیکیشن

اگر شما قادر هستید که یک برنامه جذاب برای گوشی‌های اندروید بسازید، میتوانید از این راه درآمد بالایی داشته باشید اگر برنامهنویس هستید یا در ios تخصص دارید به راحتی میتوانید اوضاع اقتصادی خود را متحول کنید. ولی اگر برنامه نویسی بلد نیستید، ما در ادامه مقاله شما را با مدلهای کسب و کار اینترنتی آشنا میکنیم تا از آن درآمد بالایی داشته باشید. ساخت اپلیکیشن حتی اگر زمان بر هم باشد، ارزش دارد چون سود زیادی را به همراه دارد.

ساخت اپلیکیشن از انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی

  •  کسب درآمد از طریق آزادکاری (فریلنسری)

بعضی از سایتها در اینترنت هستند که کارمندان آزاد را به خدمت میگیرند. شما اسم این سایت‌ها را در گوگل سرچ میکنید و رزومه خود را برای این سایت‌ها میفرستید. اگر به کار شما احتیاج داشتند شما را استخدام میکنند.

  •  طراحی سایت

طراحی سایت، یکی از انواع کسب و کار اینترنتی در ایران است که درآمد بالایی دارد. کسانی که میتوانند یک سایت را طراحی کنند میتوانند نمونه کار خود را برای شرکتهای گوناگون بفرستند و پروژههای زیادی را قبول کنند. این یکی از مدلهای کسب و کار اینترنتی است که میتواند درآمد بالایی داشته باشد فقط کافی است که نمونه کارهای خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید تا بازخورد آن را ببینید.

  • وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یکی از انواع کسب و کار اینترنتی در ایران است. افرادی که به نوشتن علاقه زیادی دارند، می-توانند یک وبلاگ طراحی کنند ساخت وبلاگ مهارت بالایی نمیخواهد. اگر نمونه کار خود را در اینترنت بگذارید شرکتهای زیادی هستند که میتوانند شما را استخدام کنند. اگر مهارت تند تایپ کردن دارید می-توانید از این راه هم درآمد داشته باشید.

  •  تبلیغات آنلاین

اگر صفحهای با مخاطبین بالا در فضای مجازی دارید، میتوانید تبلیغات بگیرید و این یکی از انواع کسب‌وکار اینترنتی است که ممکن است درآمد بالایی داشته باشد. چون مشاغل زیادی هستند که حاضرند تبلیغات خود را به صفحات اجتماعی پر مخاطب بسپارند.

همچنین بخوانید:  بهترین شغل در اینستاگرام ; + شغل اینستاگرامی عالی
  •  ترجمه

ترجمه، یکی از انواع کسب و کار اینترنتی در ایران است که میتواند سود زیادی داشته باشد. کسانی که تسلط بالایی به زبان دارند میتوانند از طریق ترجمه مقالات و کتابها و یا ترجمه متون شرکتها به درآمد زیادی دست پیدا کنند.
ترجمه از انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی

  • ساخت تیزر و موشن گرافی

ساخت تیزر یکی از مدلهای کسب وکار اینترنتی است که مورد توجه خیلی از شرکتها و کارخانهها است. این مدل کسب و کار اینترنتی در ایران بسیار پر درآمد است. کسانی که می‌توانند تیزرهای تبلیغانی طراحی کنند فقط کافی است نمونه کار خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند بعد از آن به درآمد زیادی دست پیدا میکنند.

  • همکاری در فروش

اگر شما نتوانستید که کسب و کاری را راه‌اندازی کنید، جای نگرانی نیست. شما میتوانید در فروش دیگران همکاری داشته باشید به این صورت که شما میتوانید که محصولات دیگران را در وبسایت یا صفحه شخصی خود بذارید و در فروش شریک شوید.

  •  عکاسی

عکاسی یکی از انواع کسب و کار اینترنتی است که طرف‌داران زیادی دارد . کسانی که مهارت بالایی در زمینه عکاسی دارند میتوانند نمونه کارهای خود را در صفحات مجازی بگذارند و از این راه مشتریان و علاقه‌مندان زیادی را به‌سوی خود جذب کنند. آنها حتی میتوانند از این طریق با شرکتها و مؤسسات بزرگ همکاری کنند.

عکاسی از انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی

  • کپی رایتینگ (نوشتن محتوای تبلیغانی)

نوشتن محتوای تبلیغاتی یکی از انواع کسب کارهای اینترنتی در ایران است. کسانی که به نوشتن علاقهمند هستند، اگر محتوای تبلیغاتی بنویسند، میتوانند با شرکتها و آژانس‌های تبلیغانی زیادی همکاری کنند.

همچنین بخوانید:  ۱۲ مدلهای کسب و کار اینترنتی + مثال عملی ایرانی!
”]

در چند سال گذشته کسب و کارهای اینترنتی در ایران رشد زیادی داشته است. به طوری که تعدادی از آنها بیشترین میزان درآمد خود را از طریق اینترنت داشتهاند و تعداد کمی از آن ها فقط به صورت سنتی درآمد داشتهاند ولی موفق شدن در زمینه کسب و کار اینترنتی به دانش‌ها و تواناییهایی لازم نیاز دارد. لازم است که صاحبان کسب و کار، انواع مدل کسب و کار اینترنتی و انواع آن را بشناسند و برای موفقیت خود برنامهریزی کنند.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود