7 ایده پولساز شمع سازی در سال 1400 …

ایده پولساز شمع سازی

ایده پولساز شمع سازی یک ایده بسیار کارامد برای کار در منزل و کسب درامد است. در کشور ما شمع از جمله کالاهایی است که میزان مصرف آن بیشتر از مقداری است که در کشور تولید می شود، این امر سبب واردات شمع می شود.

به این نکته توجه کنید که میزان مصرف بیشتر از میزان تولید است. یعنی هر فردی که شروع به شمع سازی کند، همه تولیداتش در بازارهای داخلی به فروش می رسد و می تواند یکی از ایده های پولساز در روستا باشد. با وجود پولساز بودن، شمع سازی یک حرفه بسیار آسان است. با یاد گرفتن اصول اولیه و کمی خلاقیت می توانید شمع های زیبایی را بسازید.

البته ناگفته نماند که یکی از مصارف شمع برای زیبایی هست. پس با توجه به داشتن جنبه تزئینی که شمع دارد ظاهرش بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به توضیح در مورد شمع سازی می پردازیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که میخواهید برای خود یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنید این مطلب برای شماست. تا پایان با ما همراه باشید.

ایده پولساز خانگی

با توجه به شرایط گفته شده ایده پولساز شمع سازی یک ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار است. حرفه شمع سازی دو ویژگی منحصر به فرد دارد.

  •  این کار در بی شمار طرح و رنگ قابل اجرا است. شمع سازی از جمله کارهایی می باشد که بسیار سلیقه ای است. تنوع شمع سازی سبب شده تا بتوان سلایق مختلف را پوشش داد. با کمی خلاقیت می توانید خریدارانی با سلایق مختلف را به کار خود جذب کنید.

 ایده پولساز شمع سازی برای کسب وکار

  • شمع از جمله کالاهای بسیار پرکاربرد است. از جمله موارد استفاده از شمع می توان به استفاده برای دکور، تولد، مراسم مذهبی و … اشاره کرد. پرکاربرد بودن شمع سبب ایجاد تقاضای زیاد برای این محصول شده است.

ایده پولساز شمع سازی چیست

از دیگر مزایای این حرفه می توان به مواد اولیه آسان و قابل دسترسش اشاره کرد. برای اجرای ایده پولساز شمع سازی شما فقط به مقداری پارافین نیاز دارید. ماده اصلی و اولیه شمع پارافین است. اما می توان با افزودن رنگ و یا وسایل تزئینی شمع را زیباتر کرد.

همچنین بخوانید:  دلایل شسکت ۸۲% کسب وکارهای کوچک در ایران

برای شروع شمع سازی باید مهارتهای اولیه را کسب کنید و از آن به عنوان مشاغل اینستاگرامی استفاده کنید. برای یادگیری اصول اولیه می توانید به کارگاه ها و مراکز آموزشی مراجعه کنید. یا اینکه با گوشی همراهتان و دیدن کلیپ های آموزشی این کار را شروع کنید.

از آنجایی که شمع سازی تنوع بسیار زیادی دارد برای شروع کار توصیه می شود روی یک نوع آن تمرکز کنید. بعد از یاد گرفتن و حرفه ای شدن در شمع سازی کم کم می توانید تنوع محصولاتتان را بیشتر کنید. علاقمندان به این حرفه می توانند شمع سازی را به صورت یه کسب و کار خانگی شروع کنند. و با پیشرفت یک کارگاه کوچک شمع سازی تاسیس کنند.

آموزش شمع سازی

برای ساخت شمع های زیبا شما نیاز به پارافین، فیتیله شمع و قالب دارید. همانطور که گفته شد مواد اصلی شمع سازی پارافین و فیتیله است. قالب و لوازم تزئینی شمع ها همه سلیقه ای می باشد و قاعده خاصی ندارد.

برای شروع ابتدا قالب خود را آماده کنید. قالب باید شسته و بعد خشک شود. طول قالب را اندازه بگیرید چندین سانت بیشتر از طول قالب فیتیله ببرید و فیتیله را به ته قالب چسب بزنید. فیتیله باید کاملا فیکس شود تا هنگامی که مواد را میریزید تکان نخورد.

بعد پارافین جامد را با چاقو به قطعات کوچک خرد کنید و در ظرف بریزید. ظرف حاوی پارافین را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و با یک قاشق پارافین ها را هم بزنید تا پارافین ها ذوب شوند. به محض ذوب شدن، پارافین ها را از روی حرارت بردارید. نکته مهم توجه به غیر مستقیم بودن حرارت است.

چند ایده پولساز شمع سازی

هیچگاه پارافین را روی حرارت مستقیم نگذارید زیرا مواد می سوزد و خراب می شود. بعد از ذوب شدن پارافین ها دو دقیقه صبر کنید تا حرارت مواد کم شود و سپس مواد را با احتیاط و به آرامی درون قالب مورد نظر بریزید.

بعد از ریختن پارافین های ذوب شده درون قالب باید صبر کنید تا به آرامی مواد سرد و جامد شود. برای سرد شدن شمع هیچ گاه از یخچال و فریزر استفاده نکنید زیرا با اینکار شمع ها ترک می خوردند. بهترین دما برای سرد شدن شمع دمای محیط است. بعد از سرد شدن شمع اضافه فیتیله را ببرید. بعد از این مرحله شمع شما آماده است.

نکته: طریقه گفته شده برای شمع هایی است که نمی خواهید آن را از درون قالب خارج کنید. برای خارج کردن شمع از درون قالب، باید از قالب های مخصوص استفاده کنید و حتما قبل از ریختن مواد درون قالب آن را چرب کنید.

برای ساخت شمع رنگی هم باید به همین طریق عمل کرد با این تفاوت که هنگام ذوب کردن پارافین ها باید کمی مداد شمعی خرد شده به رنگ دلخواه درون ظرف بریزید تا همراه پارافین ها ذوب شود. رنگ و تزئین شمع یک کار کاملا سلیقه ای می باشد. با کمی خلاقیت می توانید شمع های رنگارنگ و متنوعی را بسازید. برای ساخت شمع ها با ابعاد و طرح های زیبا قالب های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.

ایده‌های پول‌ساز خانگی

داشتن استقلال مالی مهم است. این امر سبب روی‌آوردن افراد به راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی شده است. ویژگی مثبت بیشتر کسب و کارهای خانگی این است که با سرمایه اولیه کم قابل اجرا هستند. در مورد این نوع کسب و کار داشتن مهارت مهم‌تر است. ما می‌خواهیم ایده های جدید برای کار در منزل را به شما آموزش دهیم. در ادامه به بیان چند مورد ازایده های پولساز خانگی می‌پردازیم.

  •  تهیه غذا خانگی

یکی از ایده‌های پولساز خانگی که مدت‌هاست بانوان زیادی از این طریق کسب درآمد دارند، پخت و پخش غذاهای خانگی هست. غذاهای خانگی طرف‌داران زیادی دارد. برای برخی افراد شرایطی وجود دارد که امکان پخت غذای خانگی را ندارد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که تکنیکهای پرزنت محصول نیاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایده‌های پول‌ساز خانگی

در این مواقع است که می‌توان با تهیه و فروش غذاهای خانگی درآمد کسب کرد. راه‌اندازی این کسب و کار نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید تهیه مواد اولیه غذایی هست که قصد تهیه آن را دارید. نکته مهم توجه به کیفیت و طعم غذا است. اگر در شروع کار غذاهای باکیفیت و خوشمزه‌ای را بپزید حتماً مشتری‌های زیادی به کار شما جذب می‌شوند. در کنار پختن غذا می‌توانید به تهیه کیک و شیرینی خانگی هم بپردازید.

  • کلاس خصوصی

ایده پولساز خانگی بعدی برگزاری کلاس خصوصی در منزل می باشد. خیلی از افراد با وجود مهارت و داشتن تحصیلات دانشگاهی شغل مناسبی را پیدا نمیکنند. این افراد می توانند به برگزاری کلاسهای خصوصی در منزل خود بپردازند.

کلاس خصوصی از ایده‌های پول‌ساز خانگی

این کار دو مزیت دارد. اینکه در عین استفاده از تخصص و مهارتتان کسب درامد هم می کنید. علاوه بر این نیاز به سرمایه اولیه ندارد. سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع اینکار داشتن مهارت و تخصص است.

همچنین بخوانید:  26 کسب و کار با سرمایه کم (ایده هایی سال 1402)
  • فروش دست سازه ها

از دیگر ایده‌های جدید برای کار در منزل می‌توان فروش دست سازه‌ها را نام برد. برای توضیح بیشتر در این مورد باید گفت افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی را دارند، می‌توانند به یادگیری یک مهارت دستی نظیر عروسک بافی، شمع‌سازی، ساخت دکوراتیو و…. بپردازند. بعد از یادگیری مهارت اولیه می‌توانید، کالاهای دست سازی را در داخل منزل تولید کنید. این محصولات یا همان کالاهای تولید شده را می‌توان در بازارهای اطراف محل زندگی‌تان به فروش برسانید.

فروش دست سازه ها از ایده‌های پول‌ساز خانگی

  • خیاطی

ایده پولساز خانگی بعدی خیاطی است. در اکثر خانه‌های ایرانی چرخ خیاطی پیدا می‌شود. بانوانی که قصد کسب درآمد از این طریق را دارند، تنها با گذراندن دوره آموزشی و یادگرفتن اصول خیاطی می‌توانند اینکار را شروع کند. در کنار خیاطی می‌توان هنرهای مرتبط نظیر کار با نمد، عروسک سازی و … را هم انجام داد.

خیاطی از ایده‌های پول‌ساز خانگی

  •  پرورش گیاهان دارویی در منزل

بیشتر ما در حیاط خانه‌هایمان باغچه داریم و یا افرادی که آپارتمان‌نشین محسوب می‌شوند درون گلدان‌های کوچک و بزرگ گل‌های زینتی را می‌کارند. حال باید گفت می‌توان به‌جای کاشت گیاهانی که فقط جنبه زیبایی دارند به کاشت گیاهان دارویی پرداخت. با فروش گیاهان دارویی می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. از طرفی گیاهان دارویی به دلیل فواید زیادشان طرف‌داران زیادی دارند. پس بازار فروش برای فروش گیاهان دارویی بسیار پررونق است.

پرورش گیاهان دارویی از ایده‌های پول‌ساز خانگی

  •  ساخت زیورآلات

ساخت زیورآلات از جمله کارهای موردعلاقه خانم‌ها است. زیرا زیورآلات بسیار موردعلاقه زنان و دختران است. از جمله ایده‌های کسب درآمد خانگی ساخت زیورآلات در منزل است. این کار نیاز به سلیقه و پشتکار دارد. بازار فروش زیورآلات هم بسیار پررونق است و می‌توانید تولیدات خود را به‌آسانی به فروش برسانید.

در بالا تعدادی از مشاغل خانگی آورده شد. اما باید یادآور بشویم که اینها تنها ایده‌های پولساز خانگی نیستند. کسب درآمد خانگی بسیار متنوع است و هرکسی با توجه به مهارت خود می‌تواند کسب و کارش را راه‌اندازی کند. اما بعد از ایده گرفتن و تصمیم به راه اندازی کسب و کار توجه به چند نکته بسیار مهم است. برای آگاهی از توصیه‌های راه‌اندازی کسب و کار خانگی با ما همراه باشید.

ساخت زیورآلات از ایده‌های پول‌ساز خانگی

توجه به نیاز بازار مصرف

یکی از اصول اولیه راه‌اندازی کسب و کار توجه به نوع نیاز مصرف کننده است. مشاغل خانگی هم از این قاعده جدا نیستند. برای موفقیت در کسب و کار خانگی ابتدا نیاز مصرف کنندگان را بشناسید. با توجه به نیاز مصرف کننده و برای رفع آن کالا و یا خدمات مرتبط ارائه دهید. به عنوان مثال برای پخت غذا باید تحقیق کنید ساکنان آن منطقه بیشتر طرف‌دار چه سبک غذایی هستند. بیشتر همان غذاها را تهیه کنید.

خرید مواد اولیه از تولید کننده

تهیه مواد اولیه مرغوب با کیفیت خوب در نتیجه کار بسیار مؤثر است. برای خرید مواد اولیه هیچگاه سراغ دلال‌ها نروید. بهترین راه این است که تولید کنند اصلی را بیابید و مستقیماً از او خرید کنید. این کار علاوه بر تضمین کیفیت از نظر اقتصادی هم به‌صرفه است.

بسته بندی مناسب

اگر محصولات و یا کالاهای تولید شده شما نیاز به بسته بندی دارد توجه به‌اندازه بسیار مهم است. بهترین راه این است که در ابعاد مختلف بسته بندی کنید تا هر شخص مناسب با نیاز خود مقدار مناسب را انتخاب و خرید کند.

بسته بندی مناسب

معرفی کسب و کار به دیگران

یکی از اصول مهم برای توسعه دادن کسب و کار معرفی آن است. بعد از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کردید با روش های مختلف به تبلیغ آن بپردازید. در این بین می توان از شبکه‌های اجتماعی هم کمک گرفت. یادتان باشد که تبلیغات و شناساندن بیشتر کسب و کار به معنای جذب مشتری بیشتر است.

همچنین بخوانید:  7 ایده پولساز شمع سازی در سال 1400 ...
”]

مشاغل خانگی از جمله مشاغل سودمند محسوب می‌شوند. چون بیشتر این مشاغل نیاز به سرمایه اولیه زیاد ندارند. مهم‌ترین سرمایه اولیه این‌گونه کسب و کارها مهارت افراد است. برای راه‌اندازی مشاغل خانگی ایده‌های زیادی وجود دارد با توجه به شرایط و مهارت خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود