۱۱ تکنیک طلایی موفقیت در محیط کار

موفقیت در محیط کار

چطور در محیط کار موفق باشیم

اغلب افراد برای پیدا کردن یک شغل خوب زمان و تلاش زیادی را صرف می­کنند، اما بعد از پیدا کردن شغل به علت برخی رفتارهای نادرست موقعیت خود را به خطر می اندازند. اما در این میان افرادی هستند که پس از مدت کوتاهی در محیط کار نظر مثبت دیگران را به خود جلب می­کنند. رازموفقیت در محیط کار این افراد چیست؟ آیا شما می­دانید چطور موفقیت در محیط کار را برای خود راحت کنیم؟ با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی راه­هایی بپردازیم که باعث پیشرفت و موفقیت در محیط کار می­شود. اگر شما نیز به دنبال این هستید تا در محیط کار خود مانند حرفه­ای ها رفتار کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

 

دانش خود را به روزرسانی کنید

یکی از مهم­ترین نکات کلیدی برای این که در محیط کار موفق باشیم، این است که مدام مهارت­ها و دانش خود را به روز رسانی کنی.

سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار زیاد است و تنها افرادی موفق هستند که بتوانند همواره به دنبال کسب مهارت­های جدید باشند.

حتی اگر شغلی که در حال حاضر دارید نیاز به مهارت خاصی ندارد شما دست از یادگیری برندارید. مطمئن باشید با یادگیری، فرصت­های شغلی جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد و حتی ممکن است در محیط کاری خود ترفیع بگیرید.

 

بهترین خودتان باشید

کار خود را به نحواحسن انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام وظایفی که به شما اختصاص داده شده است را به درستی متوجه شده اید.

پس از شروع کار، کارفرمای شما باید لیستی از وظایف شغلی را در اختیار شما قرار دهد. سؤال بپرسیدو کارآمدترین روش­ها را  برای انجام کار خود را پیدا کنید.

وقتی اشتباه می­کنید ، به جای تکرار کردن آن و یا سرزنش خود از آن بیاموزید. برای اینکه متمرکز شوید،

هر از گاهی به لیست وظایف شغلی خود مراجعه کنید. مطمئن باشید این مهم­ترین فاکتور برای این است که در محیط کار موفق باشیم.

 

یک عضو فعال باشید

در یک فضای تیمی، یک شنونده فعال باشید. در آن صورت سرپرست و همكاران شما احساس خواهند کرد كه برای نظر آنها ارزش قائل هستید. با این وجود، از به اشتراک گذاشتن دانش، تخصص و انتقادات خود نترسید.

کارفرمایان همواره به دنبال افرادی هستند که بتوانند ابتکار عمل را در دست بگیرند. آن­ها  می خواهند کارمندان دستورالعمل­ها را رعایت کنند، به خوبی به انتقاد سازنده پاسخ دهند و یک عضو فعال در محیط کار باشند.

از شرکت در جلسات و رویدادهای اجتماعی تحت حمایت شرکت و یا سازمان خود غافل نشوید. مطمئن باشید این تلاش شما از چشم هیچ کسی پنهان نخواهد ماند.

 

لباس خوب بپوشید

متاسفانه اغلب افراد از توجه به این موضوع غافل می­شوند. در حالی که لباس خوب نقش بسزایی در محیط کار ایفا می­کند. اگر شما ظاهری خوب و رسمی داشته باشید، دیگران نیز شما را جدی تلقی خواهند کرد.

از طرف دیگر باعث می­شود تا دیگران در نگاه اول نظر مثبت نسبت به شما داشته باشند. شما با پوشش مناسب نشان می­دهید به محیط کار  و شخصیت خود ارزش قائل هستید.

بیشتر صاحبان کسب و کارهای بزرگ متعقد هستند که لباس بخش بزرگی از تصویری است که ما به دیگران از خودمان ارائه می­دهیم. بنابراین همواره در محیط کار خود با لباس­های موقر و در عین حال ساده حاضر می­شوند.

 

سر وقت در محل کار خود حاضر شوید

افراد حرفه­ای و موفق در محیط کار هرگز دیر نمی­کنند. به خصوص اگر قرار باشد در یک جلسه مهم شرکت کنند. در سال­های اخیر، تاخیر در زندگی روزمره اغلب افراد رایج شده است، درحالی که تاخیر نشان دهنده عدم توجه به ارزش زمان است.

برای این که در محیط کار موفق شوید حتما برای رسیدن به قرار ملاقات­های خود برنامه ریزی کنید. بیشتر افراد هنگام صبح با سختی از خواب بیدار می­شوند و این یکی از مهم­ترین علت­های تاخیر آن­ها است.

اگر برای حضور در محیط کار باید در ساعات اولیه صبح از خواب بیدار شوید، شب قبل را تا دیر وقت بیدار نمانید. کافی است وقت شناسی را در خود به یک عادت تبدیل کنید تا اثرات معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

 

خشم خود را کنترل کنید

ممکن است در محیط کار شرایطی پیش بیاید که شما نتوانید احساسات خود را کنترل کنید. به عنوان مثال در مواجهه با انتقاد رئیس خود بیش از اندازه خشمگین شوید.

در این مواقع شما باید با استفاده از تکنیک­ های کنترل خشم، بتوانید رفتار خود برای  موفقیت در محیط کار را مدیریت کنید. یکی از بهترین راه­ها برای این که بتوانید در محیط کار خشم خود را کنترل کنید این است که از قانون مکث سه ثانیه استفاده­ای کنید.

قبل از پاسخ دادن و نشان دادن هرگونه واکنشی سه ثانیه تامل کنید. شاید این کار به نظرتان ساده برسد اما تاثیر بسیار زیادی در کنترل خشم دارد.

 

موفقیت در محیط کار

 

داوطلب شوید

برای انجام کارها و پذیرفتن مسئولیت­های جدید داوطلب شوید. از پیشرفت کردن نترسید. تا می­توانید از فرصت­هایی که برای شما پیش می­آید استفاده کنید.

افراد حرفه­ای همچون شکارچیانی تیزبین منتظر موقعیت­های جدید هستند تا بتوانند مهارت­ها و توانایی­های خود را به نمایش بگذارند. داوطلب شدن در موقعیت­های مختلف تسلط و قدرت شما را در حوزه کاری به رخ مدیرانتان خواهد کشید.

 

از صحبت کردن در جمع نترسید

یکی از مهم­ترین مهارت­هایی که برای موفقیت در محیط کار خود احتیاج دارید، تقویت فن بیان است. شما در صورتی که نتوانید به خوبی در جمع صحبت کنید هرگز دیده نخواهید شد.

متاسفانه بیشتر افراد به دلیل ترس از سخنرانی، فرصت­های شغلی زیادی را از دست می­دهند. برای تقویت فن بیان می­ توانید از تکنیک تمرین و تکرار کمک بگیرید.

بارها در مقابل آیینه بایستید و با صدای بلند صحبت کنید. حتی می­توانید با سخنرانی در جمع خانوادگی خود شروع کنید. اگر موفق به مدیریت و کنترل ترس خود نشدید بهتر است از یک مشاور مجرب در این حوزه کمک بگیرید.

 

اعتماد به نفس داشته باشید

یکی از مهم­ترین عواملی که باعث افزایش بازده کاری شما می­شود، داشتن اعتماد به نفس است. شما باید به توانایی­ها و قابلیت­های خود ایمان داشته باشید.

داشتن اعتماد به نفس باعث می­شود تا در محیط کاری خود موثرتر و شاداب تر باشید. اگر از کمبود اعتماد به نفس رنج می­برید سعی کنید با بالا بردن دانش و مهارت هایتان باعث افزایش اعتماد به نفس خود شوید.

روی تقویت نقاط قوت خود وقت بگذارید و روی موفقیت­ هایتان تمرکز کنید. از طرف دیگر هرگز از اشتباه کردن در محیط کار نترسید. هیچ کسی وجود ندارد که همه چیز را بداند. خودتان را باور داشته باشید و عمیقا بپذیرید که می­توانید.

 

برنامه ریزی داشته باشید

اهمیت برنامه ریزی در زندگی بر هیچ کسی پوشیده نیست. در محیط کار، اهمیت داشتن یک برنامه مناسب و کاربردی دو چندان می­شود. برای انجام وظایف و مسئولیت­های خود یک برنامه طراحی کنید.

داشتن برنامه به شما کمک خواهد کرد تا بدانید در روزهای آینده قرار است چه کاری را انجام دهید، به همین علت با چالش­های کمتری مواجه خواهید شد.

اگر تا به امروز تجربه برنامه ریزی نداشته­ اید می توانید از بازه های زمانی کوچک استفاده کنید. به عنوان مثال برای شروع تنها برای یک ماه آینده برنامه ریزی کنید.

 

دانش کامیپوتری خود را بالا ببرید

در حال حاضر کمتر شغلی است که با کامیپوتر سر و کار نداشته باشد. سال ها قبل توانایی استفاده از کامپیوتر یک مزیت به شمار می آمد. در حالی که امروزه یکی از مهم­ترین شرایط استخدام و موفقیت در محیط کار داشتن مهارت کار با کامپیوتر است.

سعی کنید کار با برنامه های مرتبط با حوزه کاری خود را یاد بگیرید. اگر فرصت کافی برای رفتن به کلاس­های آموزشی را  برای یادگیری و آشنایی بیشتر با کامپیوتر ندارید، اصلا نگران نباشید.

کافی است تا در موتورهای جستجوگر، کمی سرچ کنید تا به هزاران فایل آموزشی دسترسی پیدا کنید. مطمئن باشید هر چقدر دانش کامپیوتری خود را بالا ببرید به همان اندازه شانس موفقیت خود را در محیط کار افزایش خواهید داد.

 

جمع بندی

در این مقاله به معرفی راه­کارهایی برای موفقیت در محیط کار پرداختیم. اگر می­خواهید در محیط کار خود موفق باشید می­توانید به رفتار افراد حرفه­ای و موفق دقت کنید.

اجازه ندهید نظر دیگران در عملکرد شما تاثیر بگذارد. شما همواره به دنبال راه­هایی باشید تا بتوانید بازده خود را در محیط کار افزایش دهید. شما چه راه­های دیگری می­توانید به این لیست اضافه کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

در آخر اگر قصد راه اندازی کسب و کار شخصی خودتون رو دارید میتونید با شرکت در دوره کارآفرینی ما از بروز ترین تکنیک های راه اندازی یک کسب و کار موفق اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *