18 دلیل مهم شکست کسب و کارهای اینترنتی

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

کسب وکار اینترنتی در چند سال گذشته، با اقبال زیادی روبهرو شده است. فروشندگان زیادی به این شیوه کسب و کار با سرمایه کم روی آوردند. تعدادی از آنها شکست خوردند و نتوانستند پیشرفت چندانی داشته باشند. اگر میخواهید بدانید اصلی‌ترین دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ به شما پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

دلیل شکست کسب وکار اینترنتی چیست؟

کسب‌وکار اینترنتی در مقایسه با کسب کار سنتی بیشتر در معرض شکست است چون این شیوه علاوه بر آن که جدید است نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و اگر فروشندگان و صاحبان کسب و کار پوشاک در برنامه ریزی خود دقت نکنند، احتمال این‌که شکست بخورند و بعث عدم پول درآورن آسان شود بسیار زیاد است.  در این جا به ۱۸ مورد از عوامل شکست کسب و کار اینترنتی اشاره می‌کنیم.

  •  نیازهای کاذب بازار

اگر شما یک محصول و خدماتی را تولید کنید که فقط تعداد کمی از مردم به آن نیاز دارند، ممکن است در کسب و کار اینترنتی خود با موفقیت چشمگیری روبهرو نشوید. اگرچه ممکن است محصول شما به لحاظ کیفیت در سطح بالایی باشد ولی به‌هرحال نیاز اکثر مردم نیست و ممکن است کسب و کارتان مختل شود.

  •  عدم مدیریت مالی

اگر نتوانید سرمایه خودتان را مدیریت کنید، ممکن است با کمبود مالی روبهرو شوید. در این صورت برای ادامه کسب و کارتان با مشکل مواجه می‌شوید.

  •  بی‌توجهی به نظرات مشتریان

اینکه شما در کسب و کار خود موفق شوید یا شکست بخورید، به سود زیادی برسید یا سود کمی را به دست آورید، همه این موارد به مشتری شما بستگی دارد. پس هرگز نباید به مشتریان خود بی‌تفاوت باشید.

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی چیست

  • انتخاب یک زمان نادرست

اگر کسب و کار خود را در زمان اشتباهی شروع کنید، احتمال شکست خوردن شما زیاد میشود. برخی از افراد ایدههایی را انتخاب می‌کنند که هنوز زمان اجرای آن نرسیده یا از زمان آن گذشته است. این افراد به خاطر آن که شرایط زمانی را در نظر نگرفتند در کسب و کار خود شکست می‌خورند.

  •  نداشتن تمرکز

داشتن تمرکز، در هر کسب و کاری ضروری است. تمام تمرکز شما باید روی کسب و کارتان باشد. تمرکز بر موضوعات مختلف و پراکنده شدن پروژهها باعث می‌شود که کسب و کار شما از مسیر اصلی منحرف شود.

  •  نداشتن مهارت گروهی

نداشتن مهارت کارگروهی، یکی از عوامل شکست کسب و کارهای اینترنتی است. در کسب و کار اینترنتی هرکس مسئولیت انجام کاری را دارد. اگر کسی کارش را به‌درستی انجام ندهد، در کار مشکل ایجاد میشود. مهارت کارگروهی یکی ازکلیدی-ترین راه ها برای موفقیت در زمینه کسب وکار اینترنتی است.

  •  بازاریابی نادرست

اگر شما اصول بازاریابی را ندانید، درکسب و کار خود دچار مشکلات زیادی میشوید. در رابطه با بازاریابی اینترنتی، یا باید آموزشهایی در رابطه با بازاریابی و فروش ببینید یا از یک مشاور کسب و کار استفاده کنید. یکی از دلایل شکست بازاریابی اینترنتی، بازاریابی نادرست و مشورت نکردن با مشاور کسب و کار است.

  •  بی‌توجهی به قوانین حقوقی

کسب وکارهای اینترنتی به‌خاطر اینکه به تازگی رواج پیدا کردند، همه افراد از قوانین آن اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که به لحاظ حقوقی چه مراحلی را باید طی کنند. این نکته را فراموش نکنید که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی باید نماد اعتماد الکترونیکی را برای وب سایت خود تهیه کنید.

  •  توجه نکردن به محتوا

محتوا در کسب و کار اینترنتی اهمیت زیادی دارد. باید به محتوای اینترنتی خود توجه زیادی داشته باشید. مخاطبان میخواهند که با محصولات و خدمات شما آشنا شوند تا برای خرید آنان تصمیم بگیرند. پس محتوایی که به آنان ارائه می‌دهید باید ویژگیهای محصول شما را به خوبی نشان دهد.

  •  نداشتن خلاقیت

خلاقیت در هر کسب و کاری ضروری است. کسی که خلاقیت زیادی دارد، می‌تواند یک راهکار جدید خلق کند. یک محصول جدید خلق کند. از میان کسب‌وکارهای اینترنتی، آن کسب و کاری بیشتر موفق میشود که خلاقیت بیشتری داشته باشد.

  • آشنا نبودن با سئو

وقتی که شما وب سایتی را برای کسب و کار خود میسازید، باید در سایت خود از تکنیکهای سئو استفاده کنید تا مخاطبان زیادی از سایت شما بازدید کنند و سایت شما در ردیف اول جستوجوهای گوگل قرار بگیرد. این باعث میشود که فروش محصولات شما زیاد شود.

همچنین بخوانید:  ۷ علت مهم که افراد رو از داشتن کسب و کار شخصی محروم کرده !

رقابت نکردن و دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

  • رقابت نکردن

شما به عنوان صاحب کسب و کار میتوانید رقبای خود را بشناسید و از ایدههایی که باعث موفقیت آنها شده الگوبرداری کنید. اگر اهل رقابت در زمینه هایکاری نباشید، از کسانی که صاحب این مشاغل هستند، عقب میمانید و پیشرفت زیادی نمیکنید.

  • قیمت گذاری اشتباه

یکی از دلایل شکست کسب و کار اینترنتی در چند سال گذشته، قیمتگذاری اشتباه روی محصولات و خدمات است و اگر صاحبان کسب وکار فقط به سود و زیان خود فکر کنند و مشتریان خود را در نظر نگیرند، شکست می‌خورند.

  •  انتخاب کارکنان اشتباه

اگر میخواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، یک تیم هدفمند و متخصص تشکیل دهید. استفاده از افراد غیرمتخصص در کسب و کار اینترنتی، از عوامل شکست کسب‌وکارتان است.

  •  کیفیت پایین محصولات

اگر محصولی با کیفیت پایین تولید کنید، کسب وکار شما هرگز موفق نخواهد شد. کیفیت در تولید کالا و خدمات از همه چیز مهمتر است چون هیچ کس حاضر نمیشود پولی به محصول بی کیفیت بدهد.

  • شناخت نداشتن از بازار هدف

یکی از مهمترین دلایل شکست کسب و کار اینترنتی، این است که مدیران کسب و کار، شناخت درستی از مخاطبان هدف خود ندارند. عدهای هستند که یک کسب و کاری را راه می‌اندازند بدون این‌که بدانند مشتریان و مخاطبان خود از چه قشری هستند؟ سایت خود را برای چه کسانی طراحی کردند؟ هیچ شناختی از مشتریان خود ندارند. کسب و کار این افراد ممکن است در مدت طولانی دچار مشکل شود.

شناخت نداشتن از بازار هدف و دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

  • نگذاشتن وقت کافی برای بازاریابی اینترنتی

یکی دیگر از دلایل شکست در کسب و کار اینترنتی، نگذاشتن وقت کافی برای کسب و کار است. برخی از فروشندگان و کسانی که در این حوزه هستند یک سایت اینترنتی را طراحی میکنند و آنرا رها میکنند. در صورتی که محتوای آن باید درباره موضوع مرتبط با کسب و کار اینترنتی باشد و سایت باید آپدیت شود.

  •  نداشتن مهارت لازم

بسیاری از مدیران وقتی که کسب و کار خود را راه‌اندازی میکنند به گسترش کار خود و افزایش توانایی هایشان فکر نمی‌کنند. اصلاً تخصص خودشان را زیاد نمیکنند و در سطح پایین باقی میمانند. اگر میخواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید مطالعات خودتان را در حوزه کسب و کار زیاد کنید.

  • انگیزه کم

تعدادی از کسانی که در کسب و کار اینترنتی خود شکست خوردند، افرادی بیانگیزه بودند که فکر میکردند موفق نمیشوند. آنها فقط نقاط منفی کارشان را می‌دیدند. به همین دلیل هیچ انگیزهای نداشتند. اگر میخواهید که در کسب و کار خود موفق شوید، یکی از چیزهایی که خیلی به آن نیاز دارید انگیزه بالا است.

همچنین بخوانید:  هفت دلیل مهم که خیلی از ایرانی ها میلیاردر نمی شوند

کسانی که در کسب و کارهای اینترنتی خود شکست خوردند، حتماً تعدادی از مواردی که ذکر شد را به‌درستی انجام ندادند و برای اهداف خود برنامه ریزی نکردند. شما اگر می‌خواهید که در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید باید این موارد را رعایت کنید و اگر با مشکلی مواجه شدید، سعی کنید که مشکلات را با صبوری و تزریق روحیه به خود و کارکنان حل کنید تا کسب وکارتان موفقیتآمیز باشد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود