۵ نکته طلایی برون رفت از رکود در سال ۹۹

برون رفت از رکود

برون رفت از رکود در سال ۹۹

دوستان عزیزم سلام، سال ۹۸ خیلی از افرادو که کسب و کار داشتن کاملا شکه کرد، فروش­ ها کاهش پیدا کرد، به چالش کشیده شدن و اگه ما بخوایم تو سال ۹۹ دوباره همون سناریو واسمون تکرار نشه باید یه سری استراژی­ های برون رفت از رکود به کار ببریم و اگه شما صاحب کسب و کار هستید برای این که با این استراتژی ­ها آشنا بشید حتماً تا انتهای این ویدیو با من همراه بشید.

اون چیزایی که سال ۹۸ شاهد مصرف اون بودین خیلی کاهش پیدا کرد، درآمدهای مردم کم شد، سرمایه ­هاشون کم شد، خریدها خیلی آگاهانه شد چون هزینه­ ها رفت بالا مردم واسه خرید کردن­شون خیلی سخت خرید می­کردن، توی شبکه ­های اجتماعی بررسی می­کردن از این و اون می­پرسیدن، از دوستاشون می­پرسیدن آیا این کالا خوبه ارزون­ترشو می­شه پیدا کرد و خیلی سؤال­های دیگه

برای سال ۹۹ که من توی چند تا استراتژی در ادامه بهتون می­گم اگر صاحب کسب و کار هستید تو سال ۹۹ بخواید نتیجه بگیرید باید این استراتژی­ هارو به کار ببرید و اما استراتژی­ هایی که شما باید تو سال ۹۹ روی کالا و خدماتی که دارید ارائه بدید تا بتونید نتیجه بهتری بگیرید.

 

 

اولین نکته برون رفت از رکود

اینه که مردم تو امسال بیشتر واسه کالای ضروری­شون حاضرن که هزینه پرداخت کنن واسه خیلی از چیزایی که تجملات محسوب می­شه واسه خیلی چیزایی که تجملات افزوده محسوب می­شه واسه این­ها کمتر هزینه می­کنن. نکته اول تو کسب و کارتون اینه ببینید ضروری ­ترین بخش خدمات چیه همون رو بولد کنید و سعی کنید آپشن­هایی که خدمات افزوده است و هزینه واسه مشتری تحمیل می­کنه اونارو حذف کنید این به مشتری کمک می­کنه که کالای شمارو ارزون­تر تهیه کنه.

 

کالاهای غیر برند

تو سال ۹۸ ما دیدیم مردم گرایش پیدا کردن به سمت کالاهای غیر برند مثلا همه می­گفتن که آقا برند وارد نمی­شه و حتی گرایش پیدا کردن به سمت کالاهای ایرانی. مثلا، خب شما مثلا توی حتی اپلیکیشن­های فروش لباس برید خیلی برندهای لباس ایرانی فروش­شون خیلی افزایش پیدا کرد. چون برای ما توجیه نداشت مثلا یه لباسی درسته تو کشور خارجی ۵۰ دلار واسه اونا پولی نیست ولی واسه ما می­شد ۷۰۰ هزار تومان، ۸۰۰ هزار تومان پس مردم گرایش به سمت کالاهای ایرانی هم پیدا کردن تو کسب و کارتون به سمت برندهای خوب ایرانی هم برید

ما تو کشورمون داریم برندهایی که خوب دارن کار می­کنن و حتی تو کالاهایی مثل لوازم الکترونیکی و اینا بنابراین  به مردم کمک می­کنه بتونن کالاهارو ارزونتر تهیه کنن پس توی کسب و کارتون بگردین ببینین کالاهایی که می­تونین ارزون­تر تهیه کنین، در اختیار مشتری قرار بدین ولی اینو دقت کنید کیفیت خوبی داشته باشه ارزونی که کیفیت نداشته باشه فایده نداره ولی می­تونید برایبرون رفت از رکود ارزونی پیدا کنید که کیفیت نمی­گم عالی باشه ولی مطلوب بشه.

 

کاهش قیمت محصولات

سعی کنید قیمت محصولات خودتون، کالاهای خوتونو تو سال ۹۹ تا حد ممکن پایین بیارید، ببین خیلی وقت­ها ما تو سال­های گذشته دوست داشتیم اون هزینه رو بالا ببریم و با اون هزینه ­ی بالا درآمدمون رو افزایش بدیم ولی اینو شما یادت باشه توی سال ۹۹ شما با افزایش تعداد مشتریانت می­تونی درآمدتو بالا ببری نه با افزایش سود روی هر مشتری چون اگه قیمتت بالا باشه مشتری­هات کم می­شه ولی اگه قیمتت مناسب باشه درسته حاشیه سودت کم می­شه ولی تعداد مشتری­هات بیشتر می­شه

رو قیمت­ها یه بازنگری داشته باش ببین کجاهارو می­تونی قیمتت رو پایین­تر بذاری و سعی کن حتی یه جاهایی هم نسبت به رقبا قیمتت رو پایین­تر در نظر بگیری با کیفیتی مشابه رقبا نمی­گم کیفیت هم خیلی خیلی بخوایم ببریم بالا نه کیفیت مشابه بقیه باشه قیمت یه خرده پایین­تر باشه این مردم رو به سمت شما جلب می­کنه و می­تونه درآمدهای شمارو افزایش بده.

 

پرداخت اقساطی

تو سال ۹۹ با توجه به این که ببینید مردم هزینه­ هاشون خیلی رفته بالا سعی کنید شرایط پرداخت رو برای مردم بهتر کنید اگه می­تونید مثلا شرایط پرداخت رو قسطی در نظر بگیرید، اگه می­تونید شرایط پرداخت راحت­تری برای کالا و خدمات­تون ایجاد کنید این به مردم کمک می­کنه راحت­تر با شما کار کنن.ببین خیلی از کالاها و خدمات نیاز دارن ولی خب پولشو ندارن یکجا نقد بدن ولی اگه همین رو شما براتون مقدور باشه شرایطش رو ایجاد کنید مسلماً از شما خرید می­کنن.

 

کوچک کردن بسته ها

سعی کنید که کالا و خدمات­تون رو خوب کوچک­تر کنید یه مثالی خیلی ساده بزنم مثلا اگه شما یه شرکت چه می­دونم کافی میکس هستین دیگه به جای این که توی یه پک ۵۰ تا بذارید این هزینه رو می­بره بالا برای مردم سخته همون رو برای برون رفت از رکود بسته ده ­تایی کنید، بسته­ ها و خدمات­تون رو کوچکتر کنید و آپشن­های خرید رو برای مشتری­تون بیشتر کنید. اینم به مشتری کمک می­کنه که با توجه به این که درآمدهاش کمتره بتونه انتخاب­های بیشتری داشته باشه و راحت­تر شمارو انتخاب کنه.

اینا کلیاتی بود که شما باید تک­ تک این موارد رو این پنج موردی که گفتم رو کالاها و خدمات­تون روش فکر کنید ببین یه انتخابی نیست که در لحظه شما اون رو اوکی کنید. ولی اگه بازنگری داشته باشید مطمئن باشید این استراتژی تو سال ۹۹ بهتون کمک می­کنه که انشاالله درآمدهای بیشتری داشته باشین و چرخ کسب و کارتون بهتر بچرخه.

همچنین واسه کسب اطلاعات بیشتر میتونید در دوره فروش فوق العاده و یا دوره رایگان ۲۱ تکنیک افزایش فروش ما شرکت کنید

یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *