برند در اینستاگرام چیست و چگونه برند سازی کنیم؟

برند در اینستاگرام

آموزش برند سازی در اینستاگرام

یکی از مفاهیم مهم در کسب و کار برند در اینستاگرام و برند سازی است. بیشتر افراد به اشتباه فکر می کنند که برند اشاره به یک محصول و یا خدمات دارد. در حالی که مفهوم برند بسیار گسترده تر است. در سال های اخیر با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان روش های برند سازی نیز بسیار تغییر کرده است و گویی روش های سنتی دیگر پاسخگو نیستند. یکی از شبکه های اجتماعی محبوب که به عنون بستری برای برندینگ به شمار می رود اینستاگرام است. با توجه به اهمیت موضوع برندسازی در بازار رقابتی امروز بر آن شدیم تا در این مقاله به آموزش برندسازی در اینستاگرام بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به این موضوع هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

برندینگ چیست؟

به مجموعه اسم، لوگو، علامت، هویت و نام تجاری برند گفته می شود. اگر بخواهیم به زبان ساده تعریف کنیم برند به تمام ویژگی های ملموس و غیر ملموس یک کسب و کار گفته می شود. مفهوم برند بسیار فراتر از یک محصول فیزیکی است و دقیقا همان چیزی است که باعث ایجاد تمایز بین کسب و کارهایی می شود که در یک حوزه مشترک فعالیت می کنند.

برندسازی قوی و اصولی نه تنها باعث جذب مشتریان می شود بلکه آن ها را به مشتریان وفادار نیز تبدیل می کند. آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا برندهای بزرگ و معتبر هنوز هم برای برند در اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی هزینه می کنند؟ زیرا آن ها می دانند تا زمانی می توانند نبض بازار را در دست بگیرند که بتوانند بر فکر و احساس مشتریان خود تاثیر بگذارند. آن ها از افراد متخصص در این حوزه کمک می گیرند و بودجه های کلانی را صرف می کنند زیرا عمیقا باور دارند که برند مهم ترین دارایی یک سازمان است.

 

چطور برندسازی کنیم؟

برندسازی باید بر اساس هدف ها، باورها و ارزش های یک شرکت و یا سازمان تعیین شود. یکی از مهم ترین اصول برندینگ داشتن استراتژی است. استراتژی باعث تسهیل مدیریت عوامل دخیل در ایجاد برند می شود. برندینگ بدون استراتژی بسیار شبیه به این است که شما بدون نقشه راه به مسافرت بروید. بیشتر افراد تنها راه برندسازی را تبلیغات می دانند در حالی که هر چند تبلیغات نقش محوری در برندسازی دارد اما برای توسعه و حفظ یک برند کافی نیست. برخی از کارهایی که در کنار تبلیغات با هدف برند سازی می توان انجام داد عبارتند از:

  • یکی از موثرترین شیوه های برندسازی حضور در شبکه های اجتماعی است. واقعیت این است که اگر می خواهید دیده شوید و مشتریان به سمت شما هدایت شوند باید در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام حضور مستمر داشته باشید تا برند در اینستاگرام شما به محبوبیت بیشتری برسد..
  • مزیت های رقابتی خود را مشخص کنید و آن ها را به مشتریان معرفی کنید. آیا قیمت شما از همه جا ارزان تر است؟ آیا کیفیت خدمات شما خوب است؟ آیا خدمات پس از فروش حرفه ای به مشتریان خود ارائه می دهید؟ مشتریان چرا باید شما را انتخاب کنند؟ به این سوال ها جواب دهید و روی آن ها مانور بدهید.
  • رفتار مشتریان خود را تحلیل کنید تا بتوانید مطابق با نیازهای آن ها رفتار کنید. شما باید بازخوردهای مشتریان خود را جدی بگیرید تا بتوانید یک برندسازی حرفه ای انجام دهید. اگر مشتریان شما از محصولات و یا خدمات شما راضی نیستند سعی کنید علت عدم رضایت آن ها را بیابید و مشکلات موجود را برطرف کنید. این بهترین راه برای جلب اعتماد مشتریان است.
  • تکراری نباشید. حتی اگر در حال حاضر بهترین محصولات را دارید باید به فکر ایجاد تغییرات باشید. البته هر تغییری خوب نیست و حتی اگر حساب شده نباشد می تواند کسب و کار شما را به ورطه نابودی بکشاند.
  • تولید محتوای با کیفیت کنید. اگر می خواهید برند شما در ذهن مشتریان هک شود باید برای تولید محتوای خود وقت و هزینه صرف کنید. تولید محتوای ارزشمند تنها راهی است که نظر مشتریان شما را جلب خواهد کرد. اگر در این کار تجربه کافی ندارید به سراغ کارشناسان تولید محتوا بروید.
  • کسب و کار خود را توسعه بدهید. اگر سال های سال در جایی که هستید باقی بمانید مطمئن باشید رقبای شما بدون آن که حتی متوجه باشید از شما پیشی خواهند گرفت. برای خود اهداف طولانی مدت تعیین کنید و مطابق با آن حرکت کنید.
همچنین بخوانید:  درآمد بیش از حد از اینستاگرام

 

تاثیر اینستاگرام در برندسازی

همان طور که قبلا اشاره کردیم در حال حاضر اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی محبوب شناخته می شود و هر روز بر تعداد افرادی که در این شبکه عضو می شوند افزوده می شود. به همین خاطر است که کسب و کارهای بزرگ برای برندسازی در اینستاگرام هزینه های کلان می کنند.

یکی از مهم­ترین تاثیرات اینستاگرام در برندسازی این است که مرزهای جغرافیایی را حذف کرده است و مهم نیست که شما در کدام شهر و یا حتی کشور زندگی می کنید. هر کجایی که باشید می توانید مشتریان جدید پیدا کنید. قطعا  شما هم شاهد کسب و کارهای کوچکی بوده اید که در اینستاگرام شروع به فعالیت کرده اند و پس از مدتی توانسته اند به درآمد بسیار مناسبی دست پیدا کنند.

از طرف دیگر از آن جایی که کار با اینستاگرام بسیار راحت است اغلب افراد می توانند به آسانی در آن به دنبال کالا و یا خدمات مورد نظر خود باشند. پس اگر شما هم می خواهید توسط طیف وسیعی از مشتریان دیده شوید باید در مورد برندسازی در اینستاگرام به صورت جدی تری فکر کنید.

برند در اینستاگرام

نکاتی مهم درباره برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام مستلزم رعایت کردن برخی نکات است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  1. به دید بصری برند خود توجه کنید

یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در برندسازی در اینستاگرام این است که تصور و دید بصری مناسب از برند خود در ذهن مشتری ایجاد کنید. مشتریان باید برند شما را از بین هزاران برند دیگر به خوبی تشخیص دهند. به رنگ هایی که در تبلیغات خود استفاده می کنید و یا تصاویری که در اینستاگرام منتشر می کنید دقت کنید. تمام ویژگی های برند شما باید در یک چهارچوب مشخص حرکت کند. اگر شما بدون برنامه پست های خود را به اشتراک می گذارید بدانید که باعث خواهید شد تا مشتریان نسبت به هویت برند شما دچار سردرگمی شوند و نتوانند احساس مشخصی نسبت به آن داشته باشند که این یک امتیاز منفی برای کسب و کار شما است.

  1. سبک منحصر به فرد خود را داشته باشید
همچنین بخوانید:  اموزش قدم به قدم ساخت پست اسلایدی در اینستاگرام

اجازه دهید صادقانه به شما بگوییم که اگر به منظور برندسازی در اینستاگرام تصمیم دارید که دنبال رو دیگران باشید بهتر است شکست خود را از همین حالا قبول کنید. شما در شرایطی در یاد خواهید ماند که سبکی متفاوت و متناسب با شخصیت برند خود به نمایش بگذارید.

بیشتر افراد فکر می کنند که تقلید از برندهای معروف می تواند تاثیرات مثبتی در کسب و کار آن ها داشته باشد در حالی که این بزرگترین اشتباه آن ها است. زیرا هر تقلیدی یاد آور اصل خود است و مشتریان به سرعت متوجه  خواهند شد و اصلا برای آن ها خوشایند نخواهد بود. با توجه به دسترسی مردم به منابع عظیم اطلاعات در حال حاضر با مخاطبانی آگاه و بسیار هوشمند مواجه هستیم، پس باید شما نیز هوشمندانه عمل کنید تا بتوانید نبض بازار را در دست بگیرید.

  1. برای تولید محتوای خود برنامه داشته باشید

اگر هدف شما برند در اینستاگرام است باید به صورت منظم تولید محتوا کنید. الگوریتم های اینستاگرام بسیار هوشمند هستند و در صورتی که شما به صورت مستمر تولید محتوا کنید متوجه شما خواهند شد. به همین خاطر یکی از مهم ترین کارهایی که برای برندسازی در اینستاگرام باید  انجام دهید این است که برای خود یک تقویم محتوایی آماده کنید و مطابق با آن عمل کنید. به اشتراک گذاشتن یک پست در روز می تواند نقش چشم گیری در توسعه کسب و کار شما داشته باشد.

البته لازم به تذکر است که باید به کیفیت محتوایی هم که به اشتراک می گذارید دقت کنید. اگر محتواهای شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، هرگز نخواهید توانست به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنید. پس به کمیت توجه کنید اما کیفیت را هم فدای کمیت نکنید.

  1. استوری های خلاقه بگذارید

در ابتدا اینستاگرام یک پلتفرم به اشتراک گذاری تصویر بود و امکانات زیادی نداشت. اما با گذشت زمان به ابزارهای کاربردی این شبکه اجتماعی اضافه شد. استوری یکی از بهترین گزینه هایی است که شما می توانید به عنوان ابزار برندینگ از آن استفاده کنید. شما می توانید تصاویر، ویدئو و یا متن های خود را از این طریق در معرض دید دنبال کنندگان خود قرار دهید.

  1. از هشتگ استفاده کنید

شما با استفاده از هشتگ می توانید موضوعات خود را دسته بندی کنید و یا هدف و احساس خود را از به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدئو خاصی بیان کنید. البته استفاده از هشتگ قوانین خواص خود را دارد و استفاده افراطی از آن نه تنها خوب نیست بلکه می تواند به کسب و کار شما آسیب هم وارد کند. یکی از اشتباهات رایج اغلب افراد این است که از هشتگ های نامربوط با حوزه فعالیت خود استفاده می کنند که اثرات بسیار منفی را به دنبال دارد. هرگز فراموش نکنید شما تنها یکبار می توانید کاربران را فریب دهید و بعد از آن هرگز نمی توانید. پس به جای این که افراد بیشتری را از راه های غلط به صفحه خود هدایت کنید سعی کنید با استفاده از هشتگ های مناسب اجازه دهید که مشتریان واقعی شما را بیابند.

همچنین بخوانید:  منشن اینستاگرام چیست ؟ | نحوه منشن کردن در اینستاگرام

برند در اینستاگرام

  1. لایک، ویو، فالور و کامنت نخرید

متاسفانه بیشتر افراد خودشان را درگیر اعداد و ارقام می کنند و از توجه به مسائل دیگر غافل می شوند. خریدن لایک، ویو، فالور و کامنت یکی از اشتباهات بزرگی است که این افراد انجام می دهند. اگر شما می خواهید در اینستاگرام حرفه ای به نظر برسید باید اجازه دهید که افزایش دنبال کننده شما به صورت طبیعی باشد. این کار اگر چه مستلزم وقت و صبر است اما نتایج شگفت انگیزی را به همراه خواهد داشت. شما اگر بدون توجه به تعداد دنبال کننده و لایک به تولید محتوای با کیفیت بپردازید موفق به برندسازی در اینستاگرام به صورت حرفه ای خواهید شد.

  1. حس خوب ایجاد کنید

اگر می خواهید به یک برند در اینستاگرام با چهره محبوب تبدیل شوید باید بتوانید روی احساسات مخاطبان خود تاثیر بگذارید. یکی از بهترین راه ها این است که گاهی اوقات پست هایی فارغ از حوزه فعالیت خود در ارتباط با برخی از رویدادهای عمومی منتشر کنید. مردم به برندی علاقه مندی نشان می دهند که آن را از خود بدانند. شما اگر بتوانید به آن ها نشان دهید که همواره در کنار آن ها هستید خواهید توانست که آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

  1. از اشتباهات خود درس بگیرید

نحوه عملکرد خود را زیر نظر بگیرید. کدام پست مورد انتقاد دنبال کنندگان شما قرار گرفته است؟ کدام تصویر و یا ویدئو باعث ایجاد احساس ناراحتی و یا خشم در آن ها شده است؟ شما نباید از اشتباه کردن بترسید، بلکه کافی است از آن درس بگیرید. برای خود یک دفترچه تهیه کنید و نکات لازم را در آن یادداشت کنید تا در دفعات بعدی آن را تکرار نکنید.

  1. دیگران را تشویق کنید تا پست های شما را به اشتراک بگذارند

اگر در ابتدای کسب و کار خود هستید و بودجه زیادی برای تبلیغات ندارید یکی از بهترین راه ها برای برندسازی در اینستاگرام این است که دیگران پست های شما را به اشتراک بگذارند تا دیده شوید. حتی می توانید با مشاغل دیگر همکاری کنید و به طور متقابل به معرفی هم بپردازید. البته بهترین گزینه این است که محتوای شما به قدری جذاب و خلاقانه باشد که دنبال کنندگان شما به صورت داوطلبانه این کار را برای شما انجام دهند.

 

جمع بندی

اگر چه مبحث برندسازی بسیار گسترده است اما ما در این مقاله به صورت خلاصه به آموزش برندسازی در اینستاگرام پرداختیم. با توجه به این که روز به روز به محبوبیت این شبکه اجتماعی افزوده می شود بهتر است که شما هم از این پلتفرم برای برندسازی و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. شما برای برندسازی در اینستاگرام چه استراتژی دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا با یکدیگر گفتگو کنیم.

میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با تکنیک های کسب و کار های اینستاگرامی در دوره کسب و کار اینستاگرامی و یا دوره رایگان پولسازی در اینستاگرام ما شرکت کنید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید
به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود