۵ تکنیک برای خروج از بحران در وضعیت اقتصادی ایران

وضعیت اقتصادی ایران

 خروج از بحران در وضعیت اقتصادی ایران این روزها

اگر مدیر کسب و کار هستی این ویدیو رو حتما ببین؛ ۵ تا استراتژی برای خروج از بحران در وضعیت اقتصادی ایران این روزها گفتم.

✔️کاهش هزینه ها
✔️تمرکز روی بازاریابی و فروش
✔️حضور در شبکه های اجتماعی
✔️ایجاد تمایز
✔️حفظ مشتری های فعلی

 

 

۵ تکنیک برای خروج از بحران اقتصادی این روزها

تو وضعیت اقتصادی ایران امروز و با وجود این همه بحرانی که باهاش مواجه هستیم با این ۵ تا استراتژی که تو این ویدئو بهتون میگم می­تونید کسب و کار تون رو از بحران نجات بدید.

دوستان سلام. اگه مدیر کسب و کار هستین و کسب و کار شخصی دارین حتماً تا انتهای این ویدئو با من همراه باشین، ببینید این روزا درآمد خیلی از کسب و کارا کم شده، چرا؟ چون مردم وسعشون برای خرید کم­تر شده، مشتریا کم­تر شدن، هزینه­ها بالا رفته و همه اینا باعث شده که کسب و کار ها با چالش مواجه شن، حالا اگه این چالش باشه و شما دست رو دست بزارین استراتژیتون رو تغییر ندین قطعاً نتیجه خوبی نمی­گیرین نتیجه بدی می­گیرین.

ببینید کسب و کار ها دو تا استراتژی دارن، یا استراتژی رشد دارن یا استراتژی بقا دارن، الان وقت استراتژی رشد نیست الان در وهله­ ی اول کسب و کارا باید به فکر بقاشون باشن، خیلی از کسب و کارا تا انتهای امسال ورشکست میشن، کیا ورشکست میشن؟ کسایی که برنامه­ای برای ورشکست نشدن نداشته باشن، با این ۵ تا استراتژی که من تو این ویدئو بهتون میگم می­تونید برنامه­ها و استراتژی هاتون رو تغییر بدین و متناسب با بازار فعلی کنید.

 

۱٫ کاهش هزینه های کسب و کار

نکته­ ی اول، ببینین باید هزینه­ ها رو کم کنین، چرا؟ چون شما طبیعتاً درآمدتون کم شده، ببینین درآمد شما قبلاً اینجا بود شاید هزینه­ های شما اینجا بود، الان درآمد شما اومده اینجا ولی هزینه کماکان بالاست، چه اتفاقی میفته؟ خب ورشکست میشین، خیلی از کسب و کارا به خاطر همین نکته­ ی ساده ورشکست میشن.

ببین تا دیروز یه هزینه هایی می­کردی توی کسب و کار اما امروز دیگه با توجه به وضعیت اقتصادی ایران اجازه نداری اون هزینه هارو انجام بدی، تا دیروز خیلی از هزینه ­ها بود که گم بود اصلاً متوجهش نبودی امروز اگه پیداشون نکنی کمشون نکنی قطعاً نتیجه نمی­گیری حتی هزینه­ها رو واس خودت کم می­کنی واس مشتری هم باید کم کنی، مشتری­ها توان خریدشون اومده پایین، پس شما نباید به فکر محصول گرون قیمت قبلیت باشی، نباید با همون سناریوی قبلی محصولاتت رو ارائه بدی، حتی خدماتت رو اگه می­تونی هزینش روبیاری پایین قطعاً بیار پایین، چون مردم تو این بازار یه جوری بیشتر از این که دنبال کیفیت باشن دنبال قیمت پایین تر هستن.

قیمتت رو تا جایی که می­تونی بیاری پایین

اگه کاری انجام میدی خدماتیه سعی کن قیمتت رو تا جایی که می­تونی بیاری پایین، چرا؟ چون هدف باید این باشه که اول یه تعداد مشتری جذب کنی، قیمت رو بالا نگه داری، اوکی، مشتری هم نیاد خب چه اتفاقی میفته؟ درآمدت پایین و پایین تر میاد، یه جایی باید اون هزینه رو بیاری پایین که احتمال این که تورو انتخاب کنن بیشتر میشه و اون حاشیه سود رو ببری رو تعداد بیشتر مشتری.

هزینه های کسب و کارت رو هم باید کمتر کنی، بنویس تو کسب و کارت داری چیکار می­کنی، یه هفته دو هفته ریز ترین هزینه­ها رو بنویس، حتی پول قهوه ای که داری واس کسب و کارت و کارمندات میدی رو بنویس، ببین چه اتفاقی تو کسب و کارت میفته از کجا می­تونی حذف کنی، شاید به این نتیجه برسی که آقا این بسته بندی گرون رو می­تونم ارزون ترش کنم، زیاد هم تأثیری نداره یا شاید به این نتیجه برسی یه چنتا خدمتی که در کنار محصول میدی زیاد واس مشتری مهم نیست هم هزینه رو واس خودت برده بالا هم واس مشتری خب حذفش کن اینا بهت کمک می­کنه که نتیجه بهتری بگیری.

مردم تو این بازار یه جوری بیشتر از این که دنبال کیفیت باشن دنبال قیمت پایین تر هستن.

 

۲٫ تمرکز روی فروش و بازاریابی

مورد دوم، تو این وضعیت اقتصادی ایران امروز باید تمرکز کنی رو فروش و بازاریابی، ما میگیم هزینه ­ها رو کم کن، خیلی از کسب و کار ها می­دونید چیکار می­کنن؟ اولین کاری که می­کنن تبلیغات رو هزینه اش رو میارن پایین، بابا تبلیغات رو نباید بیاری پایین، تبلیغات رو تو این شرایط باید ببری بالا چون تبلیغاته که همون انقدر مشتری رو آورده، شما همینم حذف کنی دیگه مشتری ای وجود نداره.

خیلیا که اصلاً تبلیغات نمی­کنن، تو اوضاع بحرانی تمرکز رو تبلیغات باید بیشتر بشه، تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرین، تبلیغات تو شبکه های اجتماعی رو یاد بگیرین، تبلیغات تو اینستا رو یاد بگیرین، هزینه­ی زیادی نداره.

وقتی اسم تبلیغات میاد یهو نمی­خواد ۵۰ میلیون تبلیغ کنی، نه با ۱۰۰ هزار تومن هم میشه تبلیغات کرد با کمتر از ۱۰۰ هزار تومن هم میشه تبلیغات کرد ولی باید تبلیغات کرد.

رو فروشتون هم باید تمرکز کنید، تا دیروز یه مشتری میومد ۱۰ دقیقه واسش پرزنت انجام می­دادی می­گفتی حالا یا می­خره یا نمی­خره این نخرید بعدی ولی الان شاید امروز این اومد دیگه تا آخر شب کس دیگه ای نیاد پس واسش ۳۰ دقیقه وقت بزار ۱ ساعت وقت بزار ولی جذبش کن، تو نیاز داری به این که درآمد رو وارد کسب و کارت کنی چون می­خوای کسب و کارتو حفظ کنی پس باید هم رو بازار یابی هم رو فروشت شدیداً تمرکز کنی.

 

۳٫ حضور فعال در شبکه های اجتماعی

مورد سوم، اگه تو شبکه های اجتماعی نیستی باید بیای، ببین این انتخاب نیست برای شما در کسب و کار این قطعیته، چرا؟ چون مشتری های تو الان تو اینستا ان تو شبکه های اجتماعی ان اگه تو رو ببینن احتمال این که از تو بخرن قطعاً بیشتر میشه، احتمال این که افرادی که خریدار آیندت هستن رو اینجا پیدا کنی قطعاً بیشتر میشه.

خب بیا تو شبکه های اجتماعی، میگی بلد نیستم خب یاد بگیر خیلی کار های پیچیده تر رو یاد گرفتی، با دو هفته سه هفته آموزش دیدن می­تونی یاد بگیری و وقتی بیای احتمال این که مشتری داشته باشی و درآمد رو حتی افزایش بدی خیلی بیشتره یه بستریه که الان درآمدها رو شدیداً داره افزایش میده.

این روزا مردم دارن آنلاین میخرن، مردم همه چیو دارن آنلاین میخرن و اگه شما آنلاین نیستین تو اینستا نیستین قطعاً دارین ضرر می­کنین.

 

۴٫ ایجاد تمایز

مورد چهارم، ببین گفتیم که مشتری­ ها کمتر شدن ولی آیا فروشنده­ ها و ارائه دهنده­ های خدمات هم کمتر شده توی وضعیت اقتصادی ایران امروز؟ نه کمتر نشدن همونای قبلی هستن ولی مشتری­ها کمتر شدن، الان یه مشتری هست ۱۰ نفر رو می­تونه انتخاب کنه، چه اتفاقی میفته؟ کیو انتخاب می­کنه؟ اونی که متمایز تر باشه، پس تمرکز کن روی تمایز برای یه کسب و کار موفق.

ببین دیروز مشتری­هات زیاد بود شاید نمی­تونستی بهشون مشاوره بدی امروز کمتر شدن مشاوره بده تا متمایز باشی، دیروز شاید یه چیزی رو می­فروختی خب؟ درگیر این نبودی که بری واسش نصب کنی امروز بهش بگو رایگان واست نصب می­کنم باید انقدر پیشنهاد و آفر به اون فرد بدی، آفر هایی که واست هزینه نداشته باشه.

از تخصصت استفاده کنی خب؟ که تو رو انتخاب کنه، اینجوری شانس این که مشتری رو جذب کنی قطعاً بیشتر و بیشتر میشه و این بهت کمک می­کنه که کسب و کارت رو تو شزایط فعلی حفظ کنی.

 

۵٫ حفظ مشتری

مورد پنجم که شاید مهم ترین مورد باشه، اینه که تو این وضعیت اقتصادی ایران امروز همه ­ی هم و غمتو بزار که همون مشتری های قبلی رو حفظ کنی، ببین تا الان یه تعداد مشتری داشتی خب؟ ولی این یادت باشه ها الان مشتری ­ها که کمتر شدن انتخاباشون بیشتر شده سر خیلی­ ها خلوت شده می­تونه به جای تو همکارت رو انتخاب کنه.

پس امروز اونقدر وقت بزار واس همون مشتری قبلیه که اصلاً به این فکر نکنه سراغ کس دیگه ای بره، باهاشون تماس بگیرین، خیلیا میگن ما اصلاً تماسی با مشتری های قبلیمون نمی­گیریم، یه خبری ازشون بگیرین، نیازی دارن مشکلی دارن خدمتی می­خوان محصولی می­خوان خودتون برین دنبالشون.

ببین اجازه نده خودش بیاد دنبال خدمت چون خودش بیاد شاید بره سراغ یکی دیگه وقتی تو خودت بری دنبالش اصلاً دیگه به این فکر نمی­کنه سراغ کس دیگه­ای بره قطعاً تو رو انتخاب می­کنه.

امیدوارم این ۵ تا نکته بهت کمک کرده باشه، حتماً این ویدئو رو مجدد ببین درموردش فکر کن، ببین هر کدوم از این ۵ تا مورد رو چجوری می­تونی تو کسب و کارت پیاده کنی.

برای آشنایی بیشتر با روش ها و تکنیک های فروش میتونید در دوره رایگان ۲۱ تکنیک فروش ما و یا دوره پیشرفته فروش فوق العاده ما شرکت کنید.

حتماً نظراتتون رو این پایین با من به اشتراک بزارید، پیروز و موفق باشی، یاحق.

2 دیدگاه برای “۵ تکنیک برای خروج از بحران در وضعیت اقتصادی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *