خروج از بحران در وضعیت اقتصادی ایران این روزها
اگر مدیر کسب و کار هستی این ویدیو رو حتما ببین؛ ۵ تا استراتژی برای خروج از بحران در وضعیت اقتصادی ایران این روزها گفتم.
✔️کاهش هزینه ها
✔️تمرکز روی بازاریابی و فروش
✔️حضور در شبکه های اجتماعی
✔️ایجاد تمایز
✔️حفظ مشتری های فعلی
[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://aspb14.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/7fec4c730ab8eabc1d4433c647d349b324607887-720p.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://khodsakhte.ir/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]
۵ تکنیک برای خروج از بحران اقتصادی این روزها
تو وضعیت اقتصادی ایران امروز و با وجود این همه بحرانی که باهاش مواجه هستیم با این ۵ تا استراتژی که تو این ویدئو بهتون میگم میتونید کسب و کار تون رو از بحران نجات بدید.
دوستان سلام. اگه مدیر کسب و کار هستین و کسب و کار شخصی دارین حتماً تا انتهای این ویدئو با من همراه باشین، ببینید این روزا درآمد خیلی از کسب و کارا کم شده، چرا؟ چون مردم وسعشون برای خرید کمتر شده، مشتریا کمتر شدن، هزینهها بالا رفته و همه اینا باعث شده که کسب و کار ها با چالش مواجه شن، حالا اگه این چالش باشه و شما دست رو دست بزارین استراتژیتون رو تغییر ندین قطعاً نتیجه خوبی نمیگیرین نتیجه بدی میگیرین.
ببینید کسب و کار ها دو تا استراتژی دارن، یا استراتژی رشد دارن یا استراتژی بقا دارن، الان وقت استراتژی رشد نیست الان در وهله ی اول کسب و کارا باید به فکر بقاشون باشن، خیلی از کسب و کارا تا انتهای امسال ورشکست میشن، کیا ورشکست میشن؟ کسایی که برنامهای برای ورشکست نشدن نداشته باشن، با این ۵ تا استراتژی که من تو این ویدئو بهتون میگم میتونید برنامهها و استراتژی هاتون رو تغییر بدین و متناسب با بازار فعلی کنید.
۱. کاهش هزینه های کسب و کار
نکته ی اول، ببینین باید هزینه ها رو کم کنین، چرا؟ چون شما طبیعتاً درآمدتون کم شده، ببینین درآمد شما قبلاً اینجا بود شاید هزینه های شما اینجا بود، الان درآمد شما اومده اینجا ولی هزینه کماکان بالاست، چه اتفاقی میفته؟ خب ورشکست میشین، خیلی از کسب و کارا به خاطر همین نکته ی ساده ورشکست میشن.
ببین تا دیروز یه هزینه هایی میکردی توی کسب و کار اما امروز دیگه با توجه به وضعیت اقتصادی ایران اجازه نداری اون هزینه هارو انجام بدی، تا دیروز خیلی از هزینه ها بود که گم بود اصلاً متوجهش نبودی امروز اگه پیداشون نکنی کمشون نکنی قطعاً نتیجه نمیگیری حتی هزینهها رو واس خودت کم میکنی واس مشتری هم باید کم کنی، مشتریها توان خریدشون اومده پایین، پس شما نباید به فکر محصول گرون قیمت قبلیت باشی، نباید با همون سناریوی قبلی محصولاتت رو ارائه بدی، حتی خدماتت رو اگه میتونی هزینش روبیاری پایین قطعاً بیار پایین، چون مردم تو این بازار یه جوری بیشتر از این که دنبال کیفیت باشن دنبال قیمت پایین تر هستن.
قیمتت رو تا جایی که میتونی بیاری پایین
اگه کاری انجام میدی خدماتیه سعی کن قیمتت رو تا جایی که میتونی بیاری پایین، چرا؟ چون هدف باید این باشه که اول یه تعداد مشتری جذب کنی، قیمت رو بالا نگه داری، اوکی، مشتری هم نیاد خب چه اتفاقی میفته؟ درآمدت پایین و پایین تر میاد، یه جایی باید اون هزینه رو بیاری پایین که احتمال این که تورو انتخاب کنن بیشتر میشه و اون حاشیه سود رو ببری رو تعداد بیشتر مشتری.
هزینه های کسب و کارت رو هم باید کمتر کنی، بنویس تو کسب و کارت داری چیکار میکنی، یه هفته دو هفته ریز ترین هزینهها رو بنویس، حتی پول قهوه ای که داری واس کسب و کارت و کارمندات میدی رو بنویس، ببین چه اتفاقی تو کسب و کارت میفته از کجا میتونی حذف کنی، شاید به این نتیجه برسی که آقا این بسته بندی گرون رو میتونم ارزون ترش کنم، زیاد هم تأثیری نداره یا شاید به این نتیجه برسی یه چنتا خدمتی که در کنار محصول میدی زیاد واس مشتری مهم نیست هم هزینه رو واس خودت برده بالا هم واس مشتری خب حذفش کن اینا بهت کمک میکنه که نتیجه بهتری بگیری.
مردم تو این بازار یه جوری بیشتر از این که دنبال کیفیت باشن دنبال قیمت پایین تر هستن.
۲. تمرکز روی فروش و بازاریابی
مورد دوم، تو این وضعیت اقتصادی ایران امروز باید تمرکز کنی رو فروش و بازاریابی، ما میگیم هزینه ها رو کم کن، خیلی از کسب و کار ها میدونید چیکار میکنن؟ اولین کاری که میکنن تبلیغات رو هزینه اش رو میارن پایین، بابا تبلیغات رو نباید بیاری پایین، تبلیغات رو تو این شرایط باید ببری بالا چون تبلیغاته که همون انقدر مشتری رو آورده، شما همینم حذف کنی دیگه مشتری ای وجود نداره.
خیلیا که اصلاً تبلیغات نمیکنن، تو اوضاع بحرانی تمرکز رو تبلیغات باید بیشتر بشه، تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرین، تبلیغات تو شبکه های اجتماعی رو یاد بگیرین، تبلیغات تو اینستا رو یاد بگیرین، هزینهی زیادی نداره.
وقتی اسم تبلیغات میاد یهو نمیخواد ۵۰ میلیون تبلیغ کنی، نه با ۱۰۰ هزار تومن هم میشه تبلیغات کرد با کمتر از ۱۰۰ هزار تومن هم میشه تبلیغات کرد ولی باید تبلیغات کرد.
رو فروشتون هم باید تمرکز کنید، تا دیروز یه مشتری میومد ۱۰ دقیقه واسش پرزنت انجام میدادی میگفتی حالا یا میخره یا نمیخره این نخرید بعدی ولی الان شاید امروز این اومد دیگه تا آخر شب کس دیگه ای نیاد پس واسش ۳۰ دقیقه وقت بزار ۱ ساعت وقت بزار ولی جذبش کن، تو نیاز داری به این که درآمد رو وارد کسب و کارت کنی چون میخوای کسب و کارتو حفظ کنی پس باید هم رو بازار یابی هم رو فروشت شدیداً تمرکز کنی.
۳. حضور فعال در شبکه های اجتماعی
مورد سوم، اگه تو شبکه های اجتماعی نیستی باید بیای، ببین این انتخاب نیست برای شما در کسب و کار این قطعیته، چرا؟ چون مشتری های تو الان تو اینستا ان تو شبکه های اجتماعی ان اگه تو رو ببینن احتمال این که از تو بخرن قطعاً بیشتر میشه، احتمال این که افرادی که خریدار آیندت هستن رو اینجا پیدا کنی قطعاً بیشتر میشه.
خب بیا تو شبکه های اجتماعی، میگی بلد نیستم خب یاد بگیر خیلی کار های پیچیده تر رو یاد گرفتی، با دو هفته سه هفته آموزش دیدن میتونی یاد بگیری و وقتی بیای احتمال این که مشتری داشته باشی و درآمد رو حتی افزایش بدی خیلی بیشتره یه بستریه که الان درآمدها رو شدیداً داره افزایش میده.
این روزا مردم دارن آنلاین میخرن، مردم همه چیو دارن آنلاین میخرن و اگه شما آنلاین نیستین تو اینستا نیستین قطعاً دارین ضرر میکنین.
۴. ایجاد تمایز
مورد چهارم، ببین گفتیم که مشتری ها کمتر شدن ولی آیا فروشنده ها و ارائه دهنده های خدمات هم کمتر شده توی وضعیت اقتصادی ایران امروز؟ نه کمتر نشدن همونای قبلی هستن ولی مشتریها کمتر شدن، الان یه مشتری هست ۱۰ نفر رو میتونه انتخاب کنه، چه اتفاقی میفته؟ کیو انتخاب میکنه؟ اونی که متمایز تر باشه، پس تمرکز کن روی تمایز برای یه کسب و کار موفق.
ببین دیروز مشتریهات زیاد بود شاید نمیتونستی بهشون مشاوره بدی امروز کمتر شدن مشاوره بده تا متمایز باشی، دیروز شاید یه چیزی رو میفروختی خب؟ درگیر این نبودی که بری واسش نصب کنی امروز بهش بگو رایگان واست نصب میکنم باید انقدر پیشنهاد و آفر به اون فرد بدی، آفر هایی که واست هزینه نداشته باشه.
از تخصصت استفاده کنی خب؟ که تو رو انتخاب کنه، اینجوری شانس این که مشتری رو جذب کنی قطعاً بیشتر و بیشتر میشه و این بهت کمک میکنه که کسب و کارت رو تو شزایط فعلی حفظ کنی.
۵. حفظ مشتری
مورد پنجم که شاید مهم ترین مورد باشه، اینه که تو این وضعیت اقتصادی ایران امروز همه ی هم و غمتو بزار که همون مشتری های قبلی رو حفظ کنی، ببین تا الان یه تعداد مشتری داشتی خب؟ ولی این یادت باشه ها الان مشتری ها که کمتر شدن انتخاباشون بیشتر شده سر خیلی ها خلوت شده میتونه به جای تو همکارت رو انتخاب کنه.
پس امروز اونقدر وقت بزار واس همون مشتری قبلیه که اصلاً به این فکر نکنه سراغ کس دیگه ای بره، باهاشون تماس بگیرین، خیلیا میگن ما اصلاً تماسی با مشتری های قبلیمون نمیگیریم، یه خبری ازشون بگیرین، نیازی دارن مشکلی دارن خدمتی میخوان محصولی میخوان خودتون برین دنبالشون.
ببین اجازه نده خودش بیاد دنبال خدمت چون خودش بیاد شاید بره سراغ یکی دیگه وقتی تو خودت بری دنبالش اصلاً دیگه به این فکر نمیکنه سراغ کس دیگهای بره قطعاً تو رو انتخاب میکنه.
امیدوارم این ۵ تا نکته بهت کمک کرده باشه، حتماً این ویدئو رو مجدد ببین درموردش فکر کن، ببین هر کدوم از این ۵ تا مورد رو چجوری میتونی تو کسب و کارت پیاده کنی.
برای آشنایی بیشتر با روش ها و تکنیک های فروش میتونید در دوره رایگان ۲۱ تکنیک فروش ما و یا دوره پیشرفته فروش فوق العاده ما شرکت کنید.
حتماً نظراتتون رو این پایین با من به اشتراک بزارید، پیروز و موفق باشی، یاحق.
2 پاسخ
سلام وقت خوش
گزینه ۳ شبکه های اجتماعی عست نه اجتماغی
با سپاس از دکتر و تیم خوبشون
ویرایش شد
ممنون از اطلاع رسانی