افزایش فروش با بازاریابی ۵ بعدی

بازاریابی 5 بعدی

افزایش فروش با بازاریابی ۵ بعدی!

توی این ویدئو توضیح دادم چطور با درگیر کردن حس های مشتری (شنوایی، بینایی و …) فروشمون رو افزایش بدیم، بازاریابی ۵ بعدی یکی از کاربردی ترین روش های موجود محسوب میشه؛ حتما ببینین

 

 

افزایش فروش با بازاریابی ۵ بعدی

 

حس بویایی، حس شنوایی، حس بینایی، حس لامسه، حس چشایی

اگه همه‌ی حس های مشتری رو درگیر کنی، احتمال اینکه از تو خرید کنه شدیداً افزایش پیدا میکنه!

 

دوستان سلام

اگه یک کسب و کاری بخاد فروش خودش رو افزایش بده، یکی از کارهایی که باید انجام بده بازاریابی ۵ بعدی هست. بازاریابی پنج بعدی یعنی اینکه من همه‌ی حس های مشتری خودم رو درگیر کنم و با درگیر کردن حس هاش احتمال اینکه بتونم بهش بفروشم رو افزایش میدم.

خب دوستان بریم حس هایی که توی بازاریابی پنج بعدی شما میتونید روش سرمایه گذاری کنید یکی یکی بررسی کنیم.

 

حس بویایی

اولیش شاید عجیب باشه ولی حس بویایی در بازاریابی ۵ بعدی هست. اومدن تحقیق انجام دادن توی یک سری از مغازه هایی که مخاطبانش خانم ها هستن از عطرهایی استفاده کردن که بوی اون ها به بوی وانیل نزدیک بوده و خانم ها حس فوق العاده ای نسبت به وانیل و چیزهایی که با وانیل درست میکنن دارن. بررسی هاشون نشون داده که اگه این عطر توی اون مغازه یا فروشگاه استفاده بشه احتمال اینکه مشتری هدفش که خانم ها هستن ازش خرید کنن افزایش پیدا میکنه!

ولی آیا ما روی بویی که توی کسب و کارمون هست هیچ برنامه ای داریم؟ اومدن بررسی کردن دیدن بوی قهوه، بوهایی که حس قهوه رو داره، باعث میشه که افراد انرژی بیشتری رو توی اون محیط داشته باشن و احتمال اینکه تصمیم به خرید داشته باشن باز هم افزایش پیدا میکنه. این جادوی بو هاست. میتونین توی اینترنت در موردش سرچ کنید، مخاطب هدفتون رو مشخص کنید ببینید چه بوهایی تاثیر بیشتری داره و همین کار ساده مطمئن باشید توی بلند مدت میتونه تاثیر داشته باشه.

 

حس شنوایی

دومین حس، حس شنوایی هست. اومدن تحقیق کردن توی رستوران هایی که یک موزیک خیلی لایت پخش میشه احتمال اینکه افراد بیشتر بشینن و توی این زمانِ موندنِ بیشترِ خودشون سفارش بیشتری رو بدن، افزایش پیدا میکنه. یعنی حتی موسیقی روی فروش تاثیر داره، روی بازاریابی ۵ بعدی شما تاثیر داره.

اومدن یک بررسی دیگری انجام دادن که اگه شما یک موزیک خشن یا موزیک با صدای بلندتر استفاده کنید، توی یک محیط کسب و کار باعث میشه افراد سرعت حرکتشون توی اون مغازه یا فروشگاه بیشتر بشه و در عین حال اگه یک موزیک پاپ خیلی ملایم پخش کنید با سرعت کمتری حرکت میکنن و توی این سرعت کمتر محصولات بیشتری رو میبینن و خرید بیشتری از شما انجام میدن.

و نکته ای که خیلی مهمه اینه که موزیکی رو پخش کنید که با مشتری غالب شما خوب سازگار باشد؛ اگه مشتری شما شصت ساله ها هستن باید موزیک برای اونها مناسب باشه، اگه مشتری شما نوجوان ها هستن باید موزیکی باشه که اونها باهاش ارتباط بیشتری برقرار میکنن و این فروش شما رو افزایش میده.

 

حس بینایی

سومین حسی که میتونین در بازاریابی ۵ بعدی روش کار کنید حس بینایی هست. اومدن یک بررسی انجام دادن دیدن رستوران هایی که گارسون هاشون لباسشون قرمزه انعام بیشتری دریافت میکنن و این ناخودآگاه افراد هست. افراد به رنگ قرمز واکنش بهتری نشون میدن و به خاطر همینه که خیلی از رؤسای جمهور کراوات قرمز استفاده میکنن، چون تاثیرگذاریش روی مخاطب بیشتره و شما میتونید توی محیط کسب و کارتون روی اینها کار کنید.

ببینید برای رنگ ها میتونید توی اینترنت سرچ کنید (روانشناسی رنگ ها). هر رنگی روی افراد خاصی، روی گروه های خاصی تاثیر بیشتری رو داره؛ مثلا شاید رنگ زرد یک رنگی باشه که خیلی انرژیک باشه، برای نوجوان ها رنگ خوبی باشه. برای خانم ها شاید رنگ قرمز رنگی باشه که بیشتر تاثیر داشته باشه! دیدین جعبه های کادویی که قرمز رنگ هست خانم ها بیشتر دوست دارن اونها رو بخرن؟

و اینها هم روی کسب و کارتون تاثیر داره! رنگ بسته بندی که دارین، رنگ محصولاتی که دارین ارائه میدین، رنگ فضای کسب و کار شما روی فروش شما تاثیر داره. حتما امروز توی اینترنت در مورد روانشناسی رنگ ها سرچ کنید یک عالمه اطلاعات خوب بدست میارید.

 

حس لامسه

چهارمین حس، حس لامسه هست. شما توی یک کسب و کاری هستید و میخاید فروش رو افزایش بدید. تلاش کنید هر فردی که توی کسب و کارتون میاد محصولتون رو لمس کنه. محصول رو در اختیارش بذارید، حالا این محصول میخاد گوشی موبایل باشه، میخاد لباس یا هرچیز دیگری باشه. اگه حس لامسه افراد درگیر بشه احتمال اینکه تصمیم به خرید بگیرن شدیداً افزایش پیدا میکنه. روی اینها باید برنامه داشته باشید.

 

حس چشایی

پنجمین حس بازاریابی ۵ بعدی ، حس چشایی هست. شاید بگی حس چشایی رو چجوری تحریک کنم یعنی  اگه فردی اومد، من که لباس میفروشم باید طعم این لباس رو بدونه؟ نه!!! اگه فردی اومد و خواستی که حس چشاییش واکنش مثبت نسبت به کسب و کارت داشته باشه، میتونی یک پذیرایی ساده داشته باشی!

یک شکلات، یک فنجون قهوه یا چای! این باعث میشه حس بهتری داشته باشه، صمیمیت بیشتری داشته باشه. و توی تحقیقات نشون دادن فروشگاه هایی که پذیرایی میکنن احتمال اینکه مشتری ازشون خرید کنه شدیدا افزایش پیدا میکنه.

 

جمع بندی

پنج تا حس بازاریابی ۵ بعدی رو معرفی کردیم. ببینید شاید توی یک کسب و کار نشه از همه این حس ها استفاده کرد ولی شما میتونید بررسی کنید که توی کسب و کار شما اون حس رو چجوری میتونیم هدف بگیریم و حتما توی اینترنت در مورد رنگ ها، در مورد موسیقی، در مورد عطر ها سرچ کنید، اینها باعث میشه که مخاطب های خودتون رو بشناسید و اون چیزی رو که براش مناسبه رو انتخاب کنید و بازاریابی بهتری داشته باشید و فروش رو افزایش بدید. آموزش ببینید چون قطعاً روی فروش شما تاثیر داره.

پیروز و موفق باشید

یاحق

 

میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر در دوره رایگان ۲۱ تکنیک افزایش فروش و یا دوره فروش فوق العاده ما شرکت کنید

1 دیدگاه برای “افزایش فروش با بازاریابی ۵ بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *