انالیز اینستاگرام | اموزش انالیز پیج اینستاگرام

آنالیز اینستاگرام

با شما هستیم با آموزش آنالیز اینستاگرام و تمام نکاتی که باید درباره آنالیز اینستاگرام بدانید. تحلیل داده‌ها چراغی برای روشن کردن مسیر است. بیاییم با مفهوم تحلیل داده‌ها و ابزارهایی که به این منظور در دسترس‌اند آشنا شویم. بازاریابی به کمک تحلیل داده‌ها چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ اینستاگرام Insights چیست و کاربرد آن در چینش برنامه و بازریابی کجاست؟ ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام کدامند و آیا استفاده از آن‌ها کارساز است؟ با ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم. همچنین با اهمیت نقش آنالیز اینستاگرام دیگران آشنا خواهیم شد.

این روزها که همه جا نام اینستاگرام را به گوش می‌رسد وقت آن رسیده که بفهمیم واقعاً اینستاگرام چیست؟ آشنایی با تعاریف و کاربردهای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بهتر از مزایای آن بهره‌مند شوید در مقاله “ اینستاگرام چیست” در مورد کاربرد های اینستاگرام گفتیم که بهتون پیشنهاد می کنم مطالعه کنید

بازاریابی به کمک تحلیل داده‌ها چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

در این مطلب قصد داریم به ارائه مطالب مورد نیاز درباره آنالیز اینستاگرام و نکات مربوط به آن بپردازیم. اطلاعات در دنیای امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دریافت اطلاعات و پردازش آن دو راه تعیین کننده برای حل بسیاری از مشکل‌ها و چالش‌هایی است که با آن روبرو هستیم. هنگامی که یک پزشک تصمیم به درمان بیمار خود می‌گیرد، هنگامی که یک برنامه‌نویس شروع به نوشتن الگوریتم می‌کند، هنگامی که یک قاضی می‌خواد حکمی صادر کند این دریافت و پردازش اطلاعات هستند که کار را برای هر سه گروه تسهیل می‌کنند. این مسئله تقریبا در مورد همه‌ی ‌جامعه صادق است.

تمام توضیحات بالا را به شما ارائه کردیم تا به بحث اصلی برسیم: بازاریابی به کمک تحلیل آمار.
بازاریابی دیجیتال همانند بازاریابی به روش سنتی اصولی دارد که به کمک این اصول همه چیز ممکن می‌شود. به کمک ایزارهای مختلفی که در حال حاضر موجود است می‌توانیم بهترین تصمیمات را برای ارتقا نحوه کارمان بگیریم. ابزارهای سئو و متریکس‌هایی که برای اندازه‌گیری مقدار بازدید سایت و ترافیک و لینک‌های منتهی به سایت به‌کار می‌روند همه برای بالا بردن حجم داده‌ها است تا شما بتوانید به‌عنوان صاحب یک کسب و کار و یا یک سایت بهترین تصمیمات برای تغییر این آمار و ارقام و متوازن کردن آنها انجام دهید.

اما اینستاگرام، پلتفرمی که اکنون و حداقل در کشورمان می‌توانیم ادعا کنیم پرطرفدارترین پلتفرم برای بازاریابی و جذب مخاطب است. اگر بخواهیم همین موارد را در این فضا اجرا کنیم و اطلاعات مشخصی از وضعیت صفحه اینستاگراممان بدست آوریم به همین ابزار نیاز داریم. تا میزان بازدیدها، لایک‌ها، کامنت‌ها، منشن‌ها، تفکیک آماری مخاطبان و … صفحه‌تان مشخص نشود گرفتن تصمیمات منطقی برای طی کردن ادامه مسیر امکان‌پذیر نیست.

نحوه نمایش این ابزار چگونه است؟

برای نمایش این ابزار ابتدا باید در بخش تنظیمات، اکانت اینستاگرام خود را به حالت بیزینسی تغییر دهید تا اینستاگرام شما را به عنوان یک اکانت حرفه‌ای بشناسد. اکانت‌هایی که این قابلیت را فعال کرده‌اند می‌توانند آمار و ارقام‌ مفیدی درباره حساب کاربری خود بدست بیاورند. در اینجا برای شما درباره نحوه نمایش این ابزار توضیحاتی دادیم:

ابتدا به این شکل باید اکانت خود را از حالت پرایوت(خصوصی) خارج کنید و به حالت پابلیک(عمومی) دراورید.

آنالیز رقبا در اینستاگرام

حالا از طریق منوی سمت راست صفحه بخش تنظیمات را پیدا کنید

تحلیل آماری اینستاگرام

سپس از اینجا حساب کاربری خود را به حالت بیزینس اکانت تغییر دهید.

تحلیل insight اینستاگرام

در این مرحله باید اطلاعات مورد نیاز برای حساب ویژه‌ای که دارید پر کنید.

ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام

حالا حساب کاربری شما به حالت بیزینس اکانت تغییر کرده وشما می‌توانید تحت عنوان حرفه‌ای که مشخص کردید فعالیت‌های خود را ثبت کنید.بیاییم با برخی مفاهیم در تحلیل اماری اینستاگرام آشنا شویم:

 راه های استفاده از Insights برای پیشرفت در بیزینس مختلف است اما جالب‌ترین قابلیت اینستاگرام Insights این قسمت است که در Interactions نمایان است. شما در این بخش می‌توانید تعداد کلیلک‌های انجام شده بر روی لینک ایمیلتان که در پروفایلتان گذاشته‌اید را ببینید یا مثلا می‌تواینید تعداد دفعاتی که با شماره تماس برقرار شده را مشاهده کنید. اگر لینک وبسایتی در قسمت بیو پروفایلتان قرار داده‌اید اینجا می‌توانید تعداد دفاتی که کاربران آن را لمس کرده‌اند ببینید. اما مهم‌ترین قسمت از تحلیل آماری پیجتان تعداد بازدیدهای انجام شده از پروفایلتان است.

  • ایمپرژن(Impressions): تعداد کل بازدیدهای انجام شده از پست‌هایتان
  • بازدیدهای دریافت شده(Reach): تعداد حسابهای مشخصی که هر یک از پست های شما را مشاهده کرده است.

تمام این موارد که در تب Activity قابل دسترس‌اند در Instagram Insights تأثیر صفحه شما و همچنین جزئیات نحوه تعامل افراد با آن را نشان می دهد. با این حال ، لازم به ذکر است که این بخش از تحلیل Insight اینستاگرام محدود به ۷ روز گذشته است. دقت کنید که این موارد باید حداقل هر سه روز یک بار چک شوند.

آنالیز اینستاگرام دیگران

آنالیز ایسنتاگرام با ایمپریشن

همانطور که در عکس زیر مشخص است اینجا می‌توانید آمار جزئی‌تری از متریکس‌های نام برده شده در بخش اکتیویتی ببینید.

آموزش انالیز پیج اینستاگرام

به کمک بخش مخاطبان تشخیص دهید چه زمانی پست بگذارید

در بخش تحلیل‌های مربوط به مخاطبان می‌توانید بخش‌های جذابی ببینید که بسیار در روند کار شما تاثیر گذارند. در این قسمت تفکیک جنسیتی افرادی که مخاطبین پیج شما بوده‌اند نمایان است. این یعنی متوجه می‌شوید مطالب شما برای کدام قشر محبوب‌تر بوده است. با توجه به این مسئله باید تصمیمات لازم برای ادامه کارتان را بگیرید و مخاطب هدفتان را مشخص کنید.

همچنین قادر هستید مقدار بیشترین بازدیدهایتان به تفکیک شهرها را ببینید؛ این نکته مهمی برای کسب کارهای محلی است تا ببینند چقدر در روند کارشان و جلب کاربران بومی موفق بوده‌اند. اما بحث زمان هم اهمیت خاص خود را دارد. به جز تمام موارد ذکر شده نموداری برای شما رسم شده تا به تفکیک زمان مقدار فعالیت کاربرانتان را در روزهای هفته در صفحه خود را ببینید.به عنوان مثال کاربران صفحه شما دریک روز مشخص ار هفته در کدام ساعات و چه زمان‌هایی از روز در پیج شما فعال بوده‌اند. این موضوع به شما ایده‌های بسیاری برای زمان فعالیت‌هایتان اعم از گذاشتن پست یا استوری می‌دهد.

افزایش نرخ مشارکت

در مقاله ” چرا خرید از پیج من کمه” ۴ ویدیو قرار دادیم که علت اصلی رو برای عدم خرید از پیج اینستاگرام که بیش از ۹۰ درصد علت خرید نکردن مشتری از شما رو توضیح داده بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

آنالیز رقبا مهم اما نه به اندازه آنالیز خودتان!

شاید از تیتر تعجب کرده باشید اما باید گفت آنالیز رقبا در اینستاگرام بسیار مهم است اما تا زمانی که از تحلیل صفحه خود غافل نشوید. مقایسه با رقیب راه خوبی برای پیشرفت است اما فراموش نکنید مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین رقیبتان خودتان هستید. شما اطلاعات زیادی برای تحلیل آماری رقیبتان ندارید شاید حداکثر اطلاعاتی که قادر هستید از روی آن روند رقبایتان را چک کنید محدود به تعداد لایک‌ها جذب فالوور، تعداد کامنت‌ها یا این قبیل موارد باشد. اما تمام موارد ذکر شده را دائما چک کنید.

اینگیجمنت ریت(نرخ تعامل) تعیین‌کننده استاندارد

ابتدا بهتر است آشنایی مختصری با مفهوم نرخ تعامل پیدا کنیم. در اصل نرخ تعامل ارتباط مستقیمی با میزان توجه مخاطبانتان با صفحه‌تان دارد؛ اینکه آنها چقدر در بحث‌ها شرکت می‌کنند چقدر مطالب شما بازدید دارند و مطالبی از این قبیل. هرچه نرخ تعاملتان بیشتر باشد این یعنی محتوای باکیفیت‌تری تولید کرده‌اید و تعداد فالوورهای غیرواقعی شما کمتر است.

استوری اینستاگرام یک فضای مناسب برای تعامل با کاربران در اقصی نقاط جهان است. برای نمایش بهتر استوری اینستاگرام راه و روش‌های گوناگونی وجود دارد در مقاله “بهترین روش برای نمایش بهتر استوری اینستاگرام ” نکاتی را در مورد نمایش استوری اینستاگرام گفتیم که حتما مطالعه کنید

راهکارهایی برای افزایش نرخ مشارکت:

  1. صفحه‌تان را عمومی کنید
    تا زمانی که صفحه‌تان خصوصی است و آن را از این حالت خارج نکرده‌اید نرخ مشارکتتان را محدود به دنبال‌کنندگان صفحه یا همان فالوورهایتان کرده‌اید. در این حالت توان مشارکت کاربران در صفحه شما بالا خواهد رفت. کاربران دیگری که از پیج‌های دیگر و یا مهم‌تر از آن از بخش اکسپلور اینستاگرام به صفحه‌تان هدایت شده‌اند در بالا بردن نرخ مشارکت یا همان نرخ تعامل تاثیر چشمگیری دارند خصوصا اگر فالوورهای زیادی دارید.
  2. رویداد برگزار کنید

با برگزاری رویدادهای متنوع می‌توانید سیلی از مخاطبین را به پیجتان بکشانید. برگزاری مسابقه و تعیین جوایزی برای آن،انجام قرعه‌کشی ها و موارد این چنینی تفاوت ملموسی در تعداد بازدیدها فالوورها و کامنت‌هایتان ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

فهمیدید که داده‌ها چقدر برای آنالیز اینستاگرام سرنوشت‌ساز هستند پس برای چک کردن و هدف‌گذاری بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این مخاطبین و طرفداران شما هستند که شما را بالا می‌برند در نتیجه اهمیت آن‌ها را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *