آموزش استفاده از استوری اینستاگرام برای کسب و کار

استوری اینستاگرام

آموزش استوری اینستاگرام

در میان شبکه های اجتماعی قابلیت های استوری در اینستاگرام یکی از کارآمدترین ابزارهای فضای مجازی به شمار می آید که هر روزه بر تعداد کاربران آن افزوده می شود در این جا در خصوص راهکارهای استفاده ی بهینه از این ابزار کارآمد و پرقدرت در مسیر کسب و کار و بازاریابی صحبت به میان خواهیم آورد. ما در دوره کسب و کار اینستاگرامی هم به طور مفصل راجع به اهمیت و طرز استفاده از استوری اینستاگرام صحبت کرده ایم.

 

۱- پیشنهادات خاص و ویژه ارائه دهید

هنگامی که در استوری اینستاگرام بتوانید پیشنهادات خاصی را مطرح کنید می توانید جذابیت آن را دو چندان نمایید شاید بتوان گفت محدودیت زمانی در استوری ها خود یک امتیاز محسوب می شود و وجود این پیشنهادات می تواند هیجان استوری شما را افزایش دهد .

می توانید پیشنهاد کد تخفیف داشته باشید و با اتصال کاربران به بیو اینستاگرام ، آن ها را برای آموزش استفاده از پیشنهادتان آماده نمایید در استوری می توانید این لینک را به سادگی متصل نمایید. با توجه به محدودیت زمان استوری ، فوریت برای کاربران مطرح خواهد شد.

روش دیگری که می توانید استفاده نمایید این است که در استوری خود از کاربر تقاضا نمایید که به استوری شما در پیام خصوص پاسخ دهند و در ازای آن از یک کد تخفیفی بهره مند شوند این کار باعث می شود راهی برای تعامل با مشتری یافته و نام تجاری شما بیشتر و عمیق تر بر کاربران تاثیر بگذارد.

برای این کار مهم است که به خوبی بررسی کنید تا پیشنهادی ارزشمند را مطرح نمایید تا کاربران را به این کار تشویق نماید

 

۲- فرآیند کسب و کار را به نمایش بگذارید

در این روش می توانید با تهیه ی یک ویدئو از برند ، محصول ، موقعیت در بازار و خدماتی که ارائه می دهید را تهیه نمایید این کار در بازاریابی اینستاگرامی می تواند اعتماد خوبی را در کاربران به وجود آورد .

با این کار می توانید قدرت و توانمندی برند و خدمات خود را نشان دهید که به حتم این روند می تواند حسن اعتماد کاربران را ایجاد نماید.

 

۳- مطرح شدن یک موضوع غیر رسمی در کسب و کار

در استوری ها می توانید از روایاتی استفاده کنید تا بتوانید در نگاهی کوتاه اما واقعی ، منعطف بودن برند خود را به کاربرانتان به نمایش بگذارید این کار می تواند در ایجاد اعتماد مشتری تاثیر گذار بوده و آن را به سوی خرید ترغیب نماید.

 

۴- نشان دادن یک روز کاری در استوری

شاید این نیز راه کار مناسبی باشد که از عکس و فیلم در استوری اینستاگرام استفاده کرده و یک رویداد را در کسب و کارخود به نمایش بگذارید نیازی نیست فیلم تهیه شده جذاب باشد تنها یک ویدئوی ساده از مسیر کسب و کار می تواند در ارتقاء کیفی برند شما تاثیر گذار باشد

 

۵- نشان دادن عملکرد محصول

در صورتی که می خواهید برای تبلیغ کالایی از استوری اینستاگرام استفاده نمایید می توانید فیلم یا عکسی از نحوه ی عملکرد آن تهیه کرده و به نمایش بگذارید این کار باعث می شود که کاربرانی که می خواهند خرید کنند ابتدا نحوه ی استفاده کردن از آن را به خوبی خواهند آموخت این کار می تواند اعتماد و آسودگی خاطر کاربر را ایجاد نماید .

از این روش می توانید برای تمامی محصولات استفاده نمایید و با نشان دادن نحوه ی استفاده از آن و کاربری و ویژگی های خاصی که دارد مخاطب را جذب نمایید.

 

استوری اینستاگرام

۶- پست‌های وبلاگ را معرفی کنید

یکی دیگر از مزایای استوری اینستاگرام این است که می توانید مقالات خود را در آن منتشر نمایید با امکان گذاشتن لینک در اینستاگرام می توانید از طریق استوری ، کاربران را به وبلاگ خود راهنمایی و هدایت نمایید این کار باعث می شود تا ترافیک وب سایت برندتان بیشتر شود .

 

۷- اشتراک گذاشتن پست‌ اینستاگرام

استوری اینستاگرام شرایط خوبی است تا پست های خود را به اشتراک بگذارید شما در استوری ها می توانید دریابید که مخاطبان استوری شما را خواهند دید و استوری های شما را تعقیب می کنند

هنگامی که از آخرین پست اینستاگرامی خود اسکرین شات تهیه کرده و در استوری به اشتراک بگذارید می توانید به کاربران اعلام نمایید که پست جدیدی را قرار داده اید .

 

۸- محصولات برند خود را تبلیغ نمایید

در صورتی که نیاز است تا محصول خود را معرفی کرده و آن را تبلیغ نمایید می توانید از استوری استفاده کرده و بازخورد کالا را در همان جا رویت نمایید .

تهیه ی یک پست زیبا ، جذاب و گویا از محصول می تواند کاربران را به سوی خود جلب نموده و وادار به مطالعه ی ویژگی ها و مشخصات کالا نماید.

 

۹- به وجود آوردن تگ خرید در استوری

مدت زیادی نیست که این امکان در اینستاگرام ایجاد شده است این گام موثری در امر فروش و توسعه ی بازار یابی به شمار می آید

در این شرایط این امکان وجود دارد تا با برچسب نمودن محصول بدون آن که به سایت رفته و یا نیاز باشد تا از اینستاگرام خارج شوید کالای خود را به فروش برسانید

البته این کار مقدماتی دارد ابتدا باید مشخص باشد که کالایی که برای فروش گذاشته می شود مجاز و در مسیر اهداف و سیاست گذاری های اینستاگرام باشد از طرفی موجود بودن مشخصات برند شما در اینستاگرام دارای اهمیت است.

 

۱۰-پخش زنده یا live در استوری

یکی از قابلیت های بسیار جذاب و کارآمدی که توانسته است ارتباط با مخاطبان را افزایش دهد ویدیوهای زنده است

در این روش شما می توانید به صورت زنده به سوالات کاربران خود پاسخ دهید به عبارتی شرایط پرسش و پاسخ ایجاد می شود. در حالت کلی به محض آنکه ویدئوی زنده ی خود را می گذارید کاربران می توانند از این موضوع مطلع شوند .

یکی از مزیت های این کار آن است که می توانید این ویدئوی زنده را ذخیره نموده و برای سایر فالورهای خود ارسال نمایید هر چند این استوری در بیست و چهار ساعت بعد باقی خواهد ماند

این روش برای معرفی بیشتر برند موثر بوده و می تواند راه کارها و امتیازات برند و کالای شما را به نمایش گذاشته و با طرح پرسش و پاسخ اعتماد سازی بیشتری شکل گیرد. یک راه فوق‌العاده برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است.

 

۱۱- نظرسنجی از کاربران بسیار موثر است

برچسب نظر سنجی که در اینستاگرام وجود دارد و در استوری قابل استفاده است یکی از مواردی است که می تواند در جهت بازار یابی موثر کسب و کار شما به شمار آید

با کمک این نظر سنجی می توانید از کاربران و مشتریان خود سوالاتی را مطرح کرده و بازخورد آنان را در خصوص کالا ، عملکرد و کیفیت آن جویا شوید این کار می تواند بسیار رسمی باشد و یا شکلی طنز آلود به خود بگیرد تا جذاب تر به نظر برسد

همچنین می تواند سوالاتی ساده و کوتاه مطرح شود و یا با پیچیدگی باشد تا حس کنجکاوی کاربران شما را افزایش داده و آن ها را ترغیب به ادامه ی کار نماید. تمامی این موارد می تواند در ثبت نام تجاری شما در ذهن مخاطب تاثیر گذار باشد.

 

۱۲- به وجود آوردن رهبری فکر

در استوری و با به وجود آوردن رهبری فکر می توانید بین کاربران خود حس تعاملی را ایجاد کنید تا با این کار برند خود را به عنوان یک مرجع و منبع مطمئن بشناسند

این روند گفتگو می تواند در خصوص موضوعات مرتبط با کالا و یا فعالیت شما باشد و یا موضوعات دیگری که در ان خصوص اطلاعات خوبی دارید با یک نظر سنجی و ارائه ی پیشنهاد می توانید تعاملی مناسب با کاربران و مخاطبان خود به وجود آورید.

 

۱۳- استفاده از برچسب سوال

یکی دیگر از قابلیت های خوب در استوری اینستاگرام وجود برچسب سوال است می توانید سوالاتی را در استوری مطرح کرده و از مخاطبان پاسخ دریافت نمایید و پاسخ ها را به اشتراک بگذارید

این کار نیز می تواند مخاطبان زیادی را به سوی شما جذب نماید این سوالات می تواند به صورت مسابقه مطرح شود و یا ایده های خلاقانه ای در آن به اشتراک گذاشته شود تمامی روش هایی که در این موضوع به کار گرفته می شود می تواند کاربران را تشویق به مشارکت نماید

 

۱۴- مسابقات و هدایا

برای بازاریابی موثر می بایست از روش هایی استفاده نمایید که بتوانید به خوبی اشتیاق پیگیری مخاطبان خود را ایجاد کرده و آن ها را به سوی برند و فعالیت خود جذب نمایید برای این کار راه اندازی یک مسابقه می تواند روش مناسب و هیجان انگیزی برای جذب کاربران باشد

تعیین هدایا برای مسابقات نیز می تواند در آن تاثیر گذار شود به خصوص که بتوانید از خدمات و یا کالای خود در این زمینه بهره گیرید این کار باعث می شود که به کالا و خدمات شما بیشتر اعتماد نمایند

مسابقه ای که مطرح می شود نیز بایستی بسیار هوشمندانه و خلاقانه باشد تا در راستای معرفی بیشتر کالا و خدماتی که برند شما ارائه می دهد حرکت نماید بدین ترتیب این کار در استوری بسیار هدفمند خواهد شد .

 

۱۵- برچسب جذاب شمارش معکوس رویداد

از دیگر قابلیت های جذاب استوری در اینستاگرام آن است که از برچسب شمارش معکوس آن برای ثبت یک رویداد استفاده نمایید و با سفارشی سازی آن ، مخاطبان خود را ترغیب نمایید تا استوری شما را دنبال نمایند تا متوجه اتفاق و رویداد تعیین شده شوند

این کار می تواند حسی انگیزشی ایجاد کرده و با تعریف استراتژی و فرآیند زیبایی از استوری ها می توان داستانی زیبا خلق نمود تا به تاریخ رویداد رسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *